هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به تعاملات نفتی با ایران


هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به تعاملات نفتی با ایران

همزمان با ورود محموله‌های سوخت از ایران به لبنان، وزارت خارجه آمریکا نسبت به خطرِ اقدامات دولت لبنان در واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که واردات سوخت از ایران به نفعِ لبنان نخواهد بود.

جرالدین گریفیت، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با یک رسانه لبنانی با ادعای اینکه اقدام لبنان در واردات سوخت از ایران می‌تواند برای این کشور خطرآفرین باشد، اظهار داشت که این واردات سوخت «حزب الله لبنان را در آستانه تحریم قرار داده است».

وی در ادامه اظهاراتش افزود: «ما آمادگی داریم تا در تمامی ابعاد از لبنان حمایت کنیم. اما در مقابل، دولت و حکومت لبنان هم بایستی به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کند».

گریفیت در پاسخ به پرسش مجری رادیو صدای بیروت مبنی بر اینکه آیا احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان وجود دارد یا خیر، گفت: «تحریم های آمریکا شامل کشورهایی می‌شود که با طرف‌های بین‌المللی تحت تحریم واشنگتن مانند ایران همکاری و تعامل می‌کنند. کاملاً واضح است که حزب الله هم با اقدامات خود لبنان را به دایره تحریم‌های ایالات متحده وارد می‌کند».

وی در ادامه با گرفتن ژستی بشردوستانه و بدون اشاره به سیاست‌های تحریمی و فشارهای اقتصادی واشنگتن بر مردم لبنان گفت: «لبنان از مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای رنج می‌برد؛ از این رو باید با جامعه بین‌الملل برای برآوردن نیازهای ملت خود همکاری کند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟