شناسایی عامل هک سامانه دانشجویی در خراسان جنوبی


شناسایی عامل هک سامانه دانشجویی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: متهمی که با دسترسی به حساب کاربری سامانه دانشجویی شاکی موجب بر هم زدن انضباط کلاس‌های مجازی شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ علی محمدپور، شب گذشته ۲۹ شهریور اظهار کرد: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با دسترسی به نام کاربری و پسورد سامانه دانشجویی‌ام به کلاس‌های درسی اینجانب ورود پیدا کرده و موجب برهم زدن انضباط کلاس‌های مجازی شده و همچنین تمرین‌های درسی بنده را تغییر داده است، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس فتا با توجه به مستندات شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی، پرونده وی را تکمیل و به مراجع قضایی ارسال کردند.

وی به هموطنان هشدار داد اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورتی که افراد دیگری امور دانشجویی آنها را انجام دادند بلافاصله نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.

محمدپور گفت: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

مزاحمت اینترنتی، نتیجه اعتماد بیجا در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: مزاحم اینترنتی که با استفاده از بستر فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی شاکی می‌کرد شناسایی شد.

محمدپور گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان داشت فردی در فضای مجازی مدت زیادی به ایجاد مزاحمت وی پرداخته و تصاویر و فیلم‌های خصوصی‌اش را منتشر کرده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت بعد از آشنایی بنده از طریق یکی از دوستانم با این فرد ناشناس در فضای مجازی به علت اعتماد بیش از حد، تصاویر و فیلم‌های شخصی خودم را در اختیار وی قرار دادم، بعد از مدتی با وجود آمدن اختلافات اخلاقی به این رابطه پایان دادم پس از آن هر روز مرا تهدید به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی‌ام می‌کرد تا اینکه متوجه شدم تمام فیلم‌ها و تصاویر خصوصی‌ام در بین خانواده و اقوام پخش شده است.

وی گفت: افسران سایبری پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شاکی و همچنین اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و بازداشت کردند.

محمدپور گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد ، ولی در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: فریب پیشنهاد و درخواست‌های نامتعارف را نخورند و از اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی و ارسال آن‌ها به افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا