20هزار و 769 دانش‌آموز پایه اولی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام شدند


20هزار و 769 دانش‌آموز پایه اولی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام شدند

شهرکرد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید گفت: تاکنون 20 هزار و 769 دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس استان ثبت‌نام شد و مشخصات آنها در سامانه ثبت شده است.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمار ثبت احوال و مرکز بهداشت پیش‌‍بینی می‌شد امسال ۲۰ هزار و ۵۴۰ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان ثبت‌نام کنند که آمار ثبت‌نامی‌ها تاکنون معادل ۱۰۱ درصد است.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۳ کلاس درس در سراسر استان برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در استان برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی نسبت به پیش‌بینی و آمار ثبت احوال و مرکز بهداشت گفت: مهاجرت دانش‌آموزان و خانواده آنها به استان و یا جذب ۱۰۰ درصدی دانش‌‍ آموزان بازمانده از تحصیل سال‌های گذشته، از دلایل افزایش آمار ثبت‌نامی کلاس اولی‌های امسال بوده است.

به گفته وی، پذیرش کلاس اول تا ۹ سال امکان‌پذیر است و آمار پیش‌بینی شده فقط مختص ۶ ساله هاست و در سه ماهه تابستان مسوولان آموزش و پرورش به خصوص آموزش ابتدایی تمام سعی خود را برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل انجام دادند و امسال همه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل جذب شدند.

محمدی افزود: محتوای آموزشی، کتاب درسی و بسته آموزشی این دانش‌آموزان از ۱۵ شهریورماه بین دانش‌آموزان توزیع شده است و برنامه جشن شکوفه‌ها نیز همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه اول مهرماه در استان برگزار می‌شود.

طرح معماران خشت اول برای اولیاء دانش‌آموزان برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری طرح معماران خشت اول برای تمام اولیاء دانش‌آموزان کلاس اول ابتدای در استان خبر داد و گفت: در این طرح اولیاء دانش‌آموزان به مدت ۶ ساعت آموزش دیدند.

محمدی اظهار داشت: اولیاء دانش‌آموزان در این طرح، نکات روانشناسی کودک، ارزیابی کیفی، توصیفی، فضای مجازی، آشنایی اجمالی با کتاب درسی پایه اول ابتدای را فرا گرفتند.

وی به ارائه آموزش‌های خاص به معلمان اشاره کرد و گفت: محتوای جدید آموزشی مورد نیاز کلاس اول از روز یکشنبه در شبکه شاد بارگذاری شده است.

محمدی اظهار داشت: در راستای برگزاری کلاسهای درس در مطقع ابتدایی همه کمبودهای معلم در استان رفع شده و در روز بازگشایی مدرسه هیچ مشکل در خصوص کمبود معلم در بیش از پنج هزار کلاس درس مقطع ابتدایی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، آمار دانش‌آموزان استان چهارمحال وبختیاری در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها