10 طرح راهسازی در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست


10 طرح راهسازی در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای 10 طرح راهسازی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 9 طرح ملی و یک طرح استانی است.

حمید ربیعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه از مهمترین این طرح‌هاست که در حال حاضر از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: برای این مسیر ریلی ۲ ایستگاه پیش‌بینی شده است که ایستگاه نخست در منطقه سفیددشت در حال احداث است و ایستگاه شهرکرد نیز انتخاب پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن ظرف ۱۰ روز آینده در منطقه رحمتیه آغاز می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: طرح راهسازی شهرکرد به شلمزار به ناغان، چهارخطه بروجن به لردگان، لردگان به ایذه، تیران به سامان، اردل به دوپلان و کنارگذر شمالی بروجن از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان به شمار می‌رود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای ۲۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان از ابتدا تاکنون خبر داد و گفت: ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه دیگر و ۵۵ کیلومتر راه اصلی نیز در استان حال اجراست.

ربیعی با اشاره به اجرای ۱۱ کیلومتر تونل در استان، اظهار داشت: تاکنون تنها حفاری تونل زره به پایان رسیده است و تکمیل آن به اعتبار قابل توجهی نیاز دارد و چنانچه اعتبار مناسبی به طرح اختصاص یابد پیش‌بینی می‌شود کمتر از ۲ سال تکمیل شود.

وی، نبود قیر برای آسفالت طرح‌های در دست احداث را از مهمترین چالش‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: از آنجایی که قیر در نیمه دوم سال اختصاص پیدا می‌کند و به سبب شرایط آب‌وهوایی استان از آبان تا فروردین سال آینده اجرای طرح‌های راهسازی متوقف می‌شود از همین رو اجرای طرح‌ها با وقفه روبرو شده و نیمی از سال فرصت‌سوزی می‌شود.

ربیعی، کمبود اعتبارات را از دیگر موانع پیشبرد طرح‌های راهسازی در استان برشمرد و افزود: طرح شهرکرد به شلمزار با کمبود شدید اعتبار مواجه است و همین موضوع اجرای این طرح را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر