اکسیژن رسانی به مغز با برداشتن ماسک، در تنهایی


اکسیژن رسانی به مغز با برداشتن ماسک، در تنهایی

یک متخصص مغز و اعصاب در همدان به کارمندان و کادر درمان که مدت زمان بیشتری در حال ارائه خدمات هستند برای اکسیژن رسانی به مغز توصیه کرد که ماسک را در زمان مشخص و مکانی امن جابجا کنند.

دکتر مهردخت مزده در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: برخی کارمندان و کادر درمان که مدت زمان بیشتری در حال ارائه خدمات هستند، باید برای استراحت بدنشان و اکسیژن رسانی بهتر و در نهایت خون رسانی به مغز، در محیطی امن و بدون حضور هیچ شخص، ماسک خود از روی صورت برداشته و نفس عمیق بکشند تا اکسیژن رسانی به مغز به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه افراد برای استراحت اندام‌های بدن در استفاده از ماسک، باید به خود استراحت دهند، تصریح کرد: سایر افراد جامعه که در محیط های پر جمعیت حضور ندارند و بیشتر در منزل حضور دارند، با این گونه مشکلات کمتر مواجه هستند اما افرادی که مدت زمان بیشتری در اجتماع حضور دارند باید زمانی مشخص را به خود اختصاص دهند و در محیطی امن بدون حضور هیچ کس ماسک خود را بردارند.

دکتر مزده با بیان اینکه عوارض طولانی مدت ویروس کرونا ناشی از استفاده از ماسک مشخص نیست، گفت: در صورتیکه استفاده از ماسک به درستی انجام شود، هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی‌آید، اما با توجه به اینکه این ویروس ناشناخته و جدید بوده عوارض طولانی مدت استفاده از ماسک بر روی عملکرد بدن هنوز مشخص نیست.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: استفاده از ماسک در هنگام حضور در بیرون از منزل برای تمامی افراد جامعه یک وظیفه بوده و لازم است تمامی افراد، حتی کسانیکه واکسن دریافت کرده‌اند، از ماسک استفاده کنند تا دچار دردسرهای کرونا نشوند.

وی گفت: تا زمان خاموشی کامل این ویروس، رعایت فاصله فیزیکی افراد همچنان باید اجرا شود، همچنین در کنار آن از ماسک استفاده کنند و به محض رسیدن نوبت برای واکسیناسیون سریع اقدام شود.

این پزشک متخصص بر ورزش کردن و نفس عمیق کشیدن برای اکسیژن رسانی به مغز تاکید کرد و گفت: ورزش کردن و نفس عمیق کشیدن راهکاری مناسب برای تهویه هوای داخل ریه است و همه افراد باید این کار را در اولویت قرار دهند.

دکتر مزده با بیان اینکه تهویه هوای داخلی ریه در حالت ایستاده بهتر انجام می‌شود، گفت: نحوه قرار گیری برای تهویه هوای داخل ریه بسیار مهم است همچنین هنگام تهویه هوای داخل ریه باید نفس عمیق بکشیم و دستها را تا انتها بالا ببریم.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: برخی افراد نسبت به نحوه نگهداری از ماسک بی اهمیت بوده و ماسک‌های خود را داخل جیب می‌گذارند و یا از آیینه ماشین آویزان می‌کنند، در حالیکه این امر به جای جلوگیری از ورود ویروس، ویروس را به داخل بدن هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: ماسک‌های سه لایه پزشکی قابلیت شستشو و یا حرارت ندارند که در صورت انجام این کار خاصیت ماسک از بین می‌رود، بنابراین باید ماسک به صورت کامل تعویض شود.

دکتر مزده با بیان اینکه ویروس کرونا، مانند بیماری آبله و فلج اطفال نیست، گفت: ویروس کرونا در حال حاضر با ما همراه است، بنابراین باید به دنبال راه‌های کاهش انتقال این ویروس باشیم و واکسیناسیون را انجام دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا