فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد


فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد

کرمانشاه - ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی سراسر حماسه، خاطره و ایثار بود که در نهایت علاوه بر آنکه حقانیت ملت ما را به جهانیان نشان داد باعث تثبیت انقلاب اسلامی نیز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز دوشنبه در جمع پرسنل پادگان شهید رجایی مرزبانی استان کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تشریح چگونگی آغاز جنگ ایران و رژیم بعثی عراق و دستاوردهای آن پرداخت و افزود: این نبرد نابرابر به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی از سوی دشمنان قسم خورده به ایران تحمیل شد.

وی تصریح کرد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد و این موضوع باعث شد آن ها، رژیم بعثی عراق را علیه کشورمان تجهیز و زمینه جنگی نابرابر را فراهم کنند.

سردار جاویدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شیطنت های دشمنان، گروهک هایی ایجاد شد که به انقلاب نوپای اسلامی ایران ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: در همان ایام حدود ۷۰۰ شهید را در مرزها تقدیم اسلام و انقلاب کردیم تا ثابت کنیم در دفاع از مرزهای کشور عزم و اراده ای راسخ داریم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: در یکسال ابتدایی جنگ، رژیم بعثی عراق که از حمایت های ۳۰ کشور جهان برخوردار بود توانست شهرهایی از استان کرمانشاه مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و سومار و شهرهایی از خوزستان را به تصرف خود درآورد.

وی افزود: با این حال از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ عملیات های موفقی نظیر بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس و محرم انجام گرفت و رزمندگان توانستند با همان غیرت و شجاعت مثال زدنی خود شهرهای اشغال شده را از چنگال دشمن بعثی رها کنند.

سردار جاویدان تصریح کرد: پس از این موفقیت های چشمگیر بود که رژیم بعثی در اقدامی ناجوانمردانه به استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورد تا ملت مقاوم ایران را از پای درآورد که در این زمینه هم ناموفق بود.

فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد

این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: عملیات ظفرمند مرصاد تیرخلاصی بر پیکره نیمه جان رژیم بعثی عراق و فتحی بزرگ و بیاد ماندنی برای ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی بود تا جهانیان شجاعت و غیرت رزمندگان سرافراز کشورمان را تحسین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تلفات رژیم بعثی عراق در جنگ نابرابر هشت ساله از نظر تعداد افراد کشته و زخمی شده و اسرا حدود ۲ برابر ایران بود، گفت: جمهوری اسلامی با توکل به خدا و تکیه بر توانمندی های فرماندهان و رزمندگان دلاورش توانست مقتدرانه از تمامیت ارضی سرزمین خود دفاع کند.

سردار جاویدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۲۰ هزار شهید گلگون کفن جمهوری اسلامی در دوران ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته سابقه نداشت که جنگی اتفاق بیفتد و بخشی از خاک کشورمان جدا نشود اما این اتفاق در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داد و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمنان نرسید.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت و به جهانیان ثابت کرد که می توان با دست خالی و حداقل امکانات هم به نبرد با استکبار پرداخت، گفت: امروز جمهوری اسلامی الگوی کم نظیری برای جبهه مقاومت و کشورهای آزادی خواه جهان محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه "ما در جنگ، ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم"، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا از کشورمان حساب می برند، کشوری که با تکیه بر جوانان خود توانست برابر دشمنی تا بن دندان مسلح که با ۳۰ لشکر مکانیزه و ۱۰۰ لشکر پیاده به جنگش آمده بود، پیروز شود.

سردار جاویدان در ادامه به برخی آثار و نتایج هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان، شکوفایی استعدادها، ایجاد بسیج مردمی و انسجام و همدلی مضاعف میان مردم و نیروهای نظامی از جمله آنهاست.

فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی مصمم تر و راسخ تر از گذشته در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت می کند و به برکت ولایت فقیه توانسته بر همه دسیسه های دشمنانش فایق آید.

وی همچنین با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، گفت: همه دنیا می دانند اگر ایران نبود سوریه سقوط می کرد و عراق هم به تصرف دشمنان در می آمد اما حضور پرصلابت جمهوری اسلامی و کمک های مستشاری انجام شده به آن ها از وقوع این اتفاقات جلوگیری کرد.

سردار جاویدان تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی نه تنها از استقلال و عزت خود به بهترین شکل ممکن محافظت می کند بلکه به دیگر کشورهای محور مقاومت نیز کمک های بسیار خوبی ارائه می دهد.

این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی بسیار مطلوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی متحدتر از هر زمان دیگری آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان و حراست از استقلال و امنیت کشور هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی هم به عنوان سرباز ولایت و در سایه سار رهبر معظم انقلاب شبانه روز در حال دفاع از امنیت داخلی کشور هستند و در کنار دیگر نیروهای مسلح توفیق خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی را دارد.

سردار جاویدان در پایان از تلاش ها و زحمات نیروهای مرزبانی نیز قدردانی کرد و گفت: مرزبانان سربازان خستگی ناپذیر ولایت هستند که برای امنیت آفرینی در مرزها شبانه روز تلاش می کنند و همه فعالیت دشمنان و گروهک های معاند را زیر نظر دارند و به همین دلیل باید صمیمانه از آن ها تشکر کرد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ "بهرام چقازردی" فرمانده پادگان شهید رجایی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به فرمانده انتظامی استان، به تشریح برنامه ها و اقدامات این پادگان پرداخت.

تجلیل از ستوان‌سوم وظیفه "امین پیریان"، استوار یکم وظیفه "آرش جمشیدی" و گروهبان دوم وظیفه "محمد امین ولی پور" به عنوان سربازان نمونه پادگان شهید رجایی توسط سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن روز سرباز بخش دیگری از برنامه های اجرا شده بود.

در پایان مراسم که سردار "کیاست سپهری" فرمانده مرزبانی استان نیز حضور داشت، یگان های مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه: دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟