آغاز کلاس‌های مهدالرضا(ع) از نیمه مهرماه امسال


 آغاز کلاس‌های مهدالرضا(ع) از نیمه مهرماه امسال

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از برگزاری آغاز ترم تحصیلی آموزش مهدالرضا علیه السلام از نیمه مهرماه امسال در مشهد و سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت الاسلام مسعود میریان درباره برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم در مهدالرضا با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره‌های جدید مهدالرضا از مرداد ماه امسال شروع و تا امروز فقط در مشهد ۴۰۰ کلاس برای برگزاری از نیمه مهر تشکیل شده است

وی از برگزاری این دوره از کلاس‌ها به طور مجازی و حضوری خبر داد و تأکید کرد: ترم تحصیلی جدید از ۱۷ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود. ثبت‌نام برای کودکان مشهدی از طریق سامانه مرکز قرآن آستان قدس و در سایر شهرهای کشور به شکل حضوری است و کلاس‌های این دوره نیز در مساجد، مکان‌های وقفی و کانون‌های رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام میریان با اشاره به این که در این دوره‌ها مجرب‌ترین مربیان حضور دارند و به آموزش قرآن کریم به زبان کودکان خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان را با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌کند. این کلاس‌ها برای سه روز در هفته و در هر جلسه دو ساعت طراحی شده است.

وی افزود: سابقه این دوره از کلاس‌های آموزش قرآنی به سال ۱۳۷۷ بر می‌گردد و از آن زمان تا کنون ۲۴ دوره سالانه برگزار شده است و اکنون در ابتدای دوره بیست و پنجم هستیم. این کلاس‌ها از سال ۹۶ تحت نظارت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار شده و با اینکه پیش از آن تنها در ۹ استان برگزار می‌شد، بعد از آن به طور سراسری در کشور اجرایی شده و با استقبال خوبی از سوی جامعه مخاطب همراه بوده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی عنوان کرد: طرح آموزش قرآن کریم برای نونهالان با هدف شکل‌دهی به نظام فکری آنان متناسب با ارزش‌های متعالی اسلام ناب محمدی است و در این دوره‌ها آشنایی با زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام میریان از همکاری دستگاه‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد معنوی خبر داد و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تا کنون همکاری‌های خوبی با این طرح ملی داشته‌اند و مرکز قرآن کریم آستان قدس این آمادگی را دارد تا هر ارگان و سازمانی که تمایل دارد در این طرح حضور داشته باشد را در این حرکت معنوی بزرگ سهیم کند.

گفتنی است دوره‌های آموزش قرآن کریم برای نونهالان تحت عنوان مهدالرضا تنها برای کودکان پنج سال و پیش‌دبستانی است و در صورت تمایل به ادامه این دوره‌های قرآنی علاقه‌مندان می‌توانند در طرح شکوه تلاوت رضوی و شباب‌الرضا که توسط همین مرکز برای دوره‌های سنی نوجوان و بزرگسالان برگزار می‌شود، استفاده کنند. همچنین کلیه کلاسهای حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟