دستگیری مزاحم اینترنتی در دشتستان


دستگیری مزاحم اینترنتی در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شناسایی عامل مزاحمت اینترنتی خبرداد و گفت: متهم با ساخت صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شده بود.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوءاستفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی نموده و سبب هتک حیثیت وی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ‌در ادامه بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با تحقیقات خاص فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند که متهم در اظهارات خود اعلام داشت بعلت اختلاف مالی که با شاکی داشتم، اقدام به ایجاد صفحه با تصویر و هویت همسر وی نمودم و فکر نمیکردم که شناسایی و دستگیر شوم.

آراوند در خصوص پرونده‌هایی که با موضوع سوءاستفاده از تصاویر پروفایل کاربران یا تصاویری که اشخاص در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، بیان داشت: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود ناخواسته زمینه را فراهم می‌نمایند تا افراد سودجو بتوانند هر نوع سوء‌ استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران نمایند، اما باید دانست که در مواد ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، تصاویر، فیلم‌ها و سایر داده‌های کاربران در فضای مجازی موردحمایت قانون‌گذار بوده و افرادی که نسبت به انتشار محتواهای افراد اقداماتی انجام می‌دهند ممکن است تحت شرایطی مجرم شناخته شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) ناجا، وی در خاتمه با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور