مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند/ ادامه‌دار بودن سیر نزولی کرونا


مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند/ ادامه‌دار بودن سیر نزولی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکنون که در سیر نزولی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌ایم و واکسن و تعداد پایگاه های واکسیناسیون به تعداد کافی موجود است، مردم باید همت بیشتری به خرج دهند و روند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

مجید شیرانی ۲۹ شهریورماه در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی چهارمحال و بختیاری مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۷۴ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی شبانه‌روز گذشته گذشته نتیجه تست ۱۷۷ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۴۱ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، گفت: از این تعداد ۳۳۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۵۲۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: هم‌اکنون ۵۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در خصوص آخرین وضعت رنگ‌بندی کرونایی در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان‌های استان نارنجی است.

شیرانی بیان کرد: اکنون که در سیر نزولی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌ایم و واکسن و تعداد پایگاه های واکسیناسیون به تعداد کافی موجود است، همچنین پرسنل حوزه بهداشت شبانه‌روز در تلاش هستند، مردم هم باید همت بیشتری به خرج دهند و روند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان همچنان نزولی است و انتظار می‌رود، روزهای آینده همین سیر کاهشی تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: تسریع روند واکسیناسیون و تزریق دوز دوم واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باتوجه به ایجاد بیشترین حالت ایمنی‌زایی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، توصیه می‌شود، پیش از حدود یکی دوماه آینده که خطر موج بعدی بیشتر می‌شود مردم استان دوز دوم واکسن را هم دریافت کرده باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان