بازگشایی مدارس درخراسان شمالی با پوشش 80 درصدی شبکه شاد/ کمبود 5000 تبلت برای دانش آموزان استان


بازگشایی مدارس درخراسان شمالی با پوشش 80 درصدی شبکه شاد/
کمبود 5000 تبلت برای دانش آموزان استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از آغاز سال تحصیلی جدید در سوم مهر ماه امسال خبر داد.

مهدی مودی در نشست خبری که ۲۹ شهریور ماه به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: از سوم مهر ماه امسال زنگ سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و مجازی در سراسر استان زده می‌شود تا برنامه‌های آموزشی دانش آموزان شروع شود.

وی با اشاره به رعایت چند اصل در بازگشایی مدارس گفت: اصل نخست، توجه به سلامت دانش آموزان و خانواده آن‌ها است و هرکجا احساس شود سلامت این افراد به واسطه حضور در مدرسه به خطر می افتد، امکان تغییر شرایط حضور در کلاس درس وجود دارد.

وی اصل دوم را تدریجی بودن آموزش حضور در مدارس اعلام کرد و افزود: به دانش آموزان و مدارس ۴۵ روز فرصت داده شده تا از آموزش مجازی به سمت آموزش حضوری پیش بروند و مدیریت اقتضایی در دو هزار و ۱۲ مدرسه استان با محوریت شورای مدارس انجام شود.

مودی ادامه داد: شورای مدرسه با حضور مدیر و اولیای دانش آموزان صلاحیت هرگونه تصمیمی در چارچوب قوانین آموزش و پرورش را برای دانش آموزان دارد و شورای مدرسه می‌تواند با هماهنگی اداره آموزش و پروش شهرستان، تغییرات لازم را لحاظ کند.

وی با تاکید بر ضرورت حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده، سال گذشته شاهد افت تحصیلی آشکار و پنهان دانش آموزان بودیم.

وی گفت: به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها ۲۰ درصد محتوای آموزشی طی سال گذشته حذف شد که افت تحصیلی آشکار دانش آموزان را به دنبال داشت؛ کاهش تحرک و عدم حضور دانش آموزان در اجتماع نیز سبب آسیب‌های پنهان آن‌ها شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: خانواده‌ها هیچ نگرانی بابت سلامت دانش آموزان در کلاس‌های حضور نداشته باشند، چرا که تمامی موارد بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و رسانه‌ها نیز می‌توانند این موضوع را با حضور در مدارس رصد کنند.

شروع آموزش‌ها در ۳ سطح

مودی با اشاره به سه سطح آغاز سال تحصیلی در مدارس گفت: آموزش‌ها در مدارس روستایی، عشایری و شهری که در هر کلاس آن‌ها کمتر از ۱۵ دانش آموز وجود داشته باشد، حضوری است.

وی افزود: مدارسی که متوسط حضور دانش آموزان در کلاس‌های آن از ۱۵ تا ۳۰ نفر باشد به صورت یک روز در میان فعالیت می‌کنند و یک روز آموزش مجازی خواهند داشت.

مودی سطح دوم آموزش را مربوط به مدارس دارای کمتر از ۳۰۰ دانش آموز دانست و اظهار کرد: آموزش در این مدارس از سوم مهر ماه در بستر فضای مجازی و از ابتدای آبان ماه به صورت حضور اما نوبت بندی شده انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در سطح‌های یک و دو هیچ محتوایی از دروس دانش آموزان حذف نمی‌شود و آموزش‌ها به صورت کامل ارائه می‌شود.

وی به سومین سطح از آموزش در مدارس استان نیز اشاره کرد و افزود: مدارس دارای بیش از ۳۰۰ دانش آموز نیز فعالیت خود را از ابتدای سال تحصیلی به صورت مجازی آغاز کرده و از ۱۵ آبان ماه کلاس‌های حضوری را برای دروس اصلی و ضروری آغاز می‌کنند که امکان دارد بخشی از محتوای درسی آن‌ها به اقتضای شرایط همانند سال گذشته حذف شود.

واکسیسناسیون ۴۲ درصد فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان در استان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ۸۵ درصد از فرهنگیان استان دُز نخست واکسن کرونا و ۴۲ درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

وی افزود: رانندگان سرویس‌های مدارس نیز واکسن‌های خود را دریافت کرده و تاکید کرده‌ایم که صرفاً از رانندگانی استفاده شود که مقاومتی در برابر تزریق آن نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: سن تزریق واکسن در کل کشور نیز کاهش پیدا کرده و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به این موضوع اقدام کنند تا نگرانی‌ها از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاهش یابد.

مودی به واکسن دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مذاکراتی که با علوم پزشکی داشته‌ایم، آن‌ها قول داده‌اند واکسنی به صورت تک دُز برای دانش آموزان فراهم شود تا ایمنی لازم برای آن‌ها نیز ایجاد شود.

پوشش ۸۰ درصدی شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به پوشش شبکه شاد در استان نیز اشاره و میزان آن را ۸۰ درصد اعلام کرد که ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

مودی افزود: با کمک استاندار و سایر مسئولان در پوشش شبکه شاد از میانگین کشوری بالاتر هستیم تا دغدغه‌ها در این خصوص کاهش یابد.

کمبود فضای آموزشی نداریم

مودی گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش نیازمند خرید ۱۳ کانکس و استقرار آن‌ها برای دانش آموزان روستایی و عشایری هستیم که تأمین پنج مورد از آن‌ها با کمک سازمان برنامه و بودجه استان در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته نیز این کمبود را داشتیم اما عدم تأمین آن‌ها سبب لغو شدن آموزش‌ها در این مناطق نمی‌شود.

کمبود ۵ هزار تبلت برای دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان به کمبود تبلت برای دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته به ۶ هزار و ۵۰۰ تبلت نیاز داشتیم اما یک هزار و ۵۰۰ عدد از آن‌ها با کمک خیران برطرف شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با ورود بیشتر خیران و مردم، این کمبودها برای دانش آموزان بی بضاعت استان رفع شود تا دلیلی برای عدم بهره مندی آن‌ها از محتوای آموزشی مجازی در بستر شبکه شاد وجود نداشته باشد.

شهریه مدارس

مودی درباره میزان شهریه مدارس غیر دولتی در استان نیز گفت: شهریه پیش دبستانی غیر دولتی در استان به طور متوسط دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، دبستان‌ها دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، متوسطه اول چهار میلیون و ۳۰۰ و متوسطه دوم نیز هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی شهریه مدارس تیز هوشان در متوسطه اول را یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و متوسطه دوم را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: شهریه مدارس شاهد در دوره ابتدایی از ۵۲۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان، متوسط اول از ۶۱۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم نیز ۷۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: تحصیل در مدارس دولتی کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای از دانش آموزان آن‌ها گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)