ثبت 255 مادر و نوزاد کرونا مثبت در خراسان شمالی


ثبت 255 مادر و نوزاد کرونا مثبت در خراسان شمالی

رئیس بیمارستان بنت الهدی بجنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 255 مادر و نوزاد مبتلا به کرونا در استان ثبت شده اند.

دکتر شاهین مافی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد: در بازه زمانی اعلام شده تعداد تست کرونای ۲۳۰ مادر و ۲۵ نوزاد در بیمارستان بنت الهدی مثبت شده است.

وی با بیان اینکه همه مادران باردار از نظر وجود نشانه های بیماری کووید ۱۹ بررسی می شوند، خاطرنشان کرد: برخی علائم بارداری مانند تنگی نفس، استفراغ و تهوع با علائم کرونا یکی هستند و در حال حاضر اگر مادر بارداری با این علائم به بیمارستان مراجعه کند بستری می شود.

وی با تاکید بر این که ۹۰ درصد مادران باردار مبتلا به کووید ۱۹ دارای علائم خفیف تری بودند، ادامه داد: ۱۰ درصد مادران باردار کرونا مثبت به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، نسبت به جمعیت غیر باردار علائم بالینی بیشتر و شدیدتری داشتند که سریعا بستری و درمان شدند.

دکتر مافی نژاد تاکید کرد: در خانه های بهداشت استان مادران باردار با علائم خفیف و بدون سابقه بیماری زمینه ای تحت نظر پزشک زنان و پزشک عفونی قرار می گیرند اما مادران با بیماری های زمینه ای تحت مراقب های چند زمینه ای قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در خانه های بهداشت علائم مادران باردار تحت نظر قرار می گیرد و به محض شدید تر شدن علائم به حوزه درمان و اورژانس بیمارستان بنت الهدی جهت تعیین تکلیف ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان مشاوره عفونی انجام و مادر در بخش ایزوله و فاصله گذاری فیزیکی نیز انجام می شود، ادامه داد: اگر مادر در فاز زایمان نباشد با علائم خفیف ضمن شرح حال گیری در مواقع خاص در کمیته تخصصی نیز قرار داده می شود و اگر با علائم شدید باشد به بیمارستان امام حسن(ع) اعزام می شود.

وی اعلام کرد: اما اگر مادر در فاز زایمان باشد در اتاق زایمان با یک مامای اختصاصی ایزوله شده و سپس در بخش با رعایت پروتکل های ویژه منتقل می شود.

وی با بیان این که در صورت سلامت نوزاد با ارائه آموزش به مادر نوزاد شیردهی و در فاصله دو متری از مادر در حفاظ قرار می گیرد، اضافه کرد: اما در صورت مثبت بودن کرونا و داشتن علایم بالینی نوزاد به بخش مراقب ها ویژه نوزادان منتقل می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد