تدارک مفصل مسجد جمکران برای اربعین/ برگزاری ‌آئین جاماندگان در صحن جامع امام مهدی(عج)


تدارک مفصل مسجد جمکران برای اربعین/ برگزاری ‌آئین  جاماندگان در صحن جامع امام مهدی(عج)

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران ویژه اربعین حسینی(ع)، گفت: اقامه پنج روز عزا، برپایی آئین جاماندگان اربعین در صحن جامع امام مهدی(عج) و برگزاری محقل قرآنی بانوان و نوجوانان ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای ایام اربعین حسینی اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین ویژه برنامه هایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی تدارک دیده است که از پنجشنبه، یکم مهرماه آغاز شده و تا دوشنبه، 15 مهرماه ادامه دارد. در این ایام با حضور هیئت محبین اهل بیت (ع) که سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) از بخش های آن است، اقامه عزا می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: روز اربعین بعد از نماز عصر زیارت اربعین در مسجد مقدس جمکران قرائت می شود. همچنین در عصر اربعین از ساعت 16 کرسی تلاوت نوجوانان برپا شده و از ساعت 17 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و مداحی سیدعلی حسین‌نژاد در صحن جامع امام مهدی(عج) برای جاماندگان اربعین اقامه عزا می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه راهپیمایی جاماندگان اربعین در مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران انجام می شد امسال به تناسب شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن این اجتماع با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در صحن جامع امام مهدی(عج) همزمان با عصر اربعین برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام برگزاری محفل قرآنی ویژه بانوان در عصر روز اربعین در میعاد منتظران، بیان کرد: مجموعه های گل نرگس و راویان انتظار، کتابخانه و سایر مجموعه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در شب، روز و شام اربعین پذیرای زائران اربعین در میعاد منتظران هستند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: برگزاری اختتامیه مسابقه «دریای محبت» مشتمل بر مباحث دعای 24 صحیفه سجادیه، اجرای پویش «عهد سقایی» و برپایی موکب مع امام منصور نیز از دیگر برنامه های مسجد مقدس جمکران برای ایام اربعین است.

وی در پایان درباره برنامه های انتهای ماه صفر مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: از 12 تا 15 مهرماه همزمان با ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امامان حسن مجتبی و رضا علیهماالسلام مراسم عزای آن حضرات(ع) با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون و مداحی حاج علی حبیب زاده همزمان با نماز مغرب و عشا و برپایی محفل قرآنی، اقامه می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس