متولدین 83 و قبل از آن برای واکسن ثبت نام کنند


متولدین 83 و قبل از آن برای واکسن ثبت نام کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ثبت نام متولدین 83 و قبل از آن در خراسان جنوبی برای تزریق واکسن کرونا خبر داد.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز دوشنبه ۲۹ شهریور به رسانه‌های گروهی گفت: از هم اکنون مشمولین گروه سنی مذکور می توانند به سامانه نوبت‌دهی salamat.gov.ir مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در هیچ استانی، نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست، اظهار کرد: از هم استانی های عزیز صمیمانه درخواست می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما از سامانه نوبت بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی بعدا مشخص خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون ۲۷۹ هزار و ۹۷۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۹ هزار و ۲۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در استان به ۴۳۹ هزار و ۲۵۰ دُز رسید.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در۲۴ ساعت گذشته نیز نه هزار و ۲۶۹ دُز واکسن کرونا، در استان تزریق و ثبت شد، اظهار کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ بیمارجدید مبتلا به کووید۱۹ بر اساس آزمایش pcr و ۱۲۸ نفر با انجام تست سریع در استان شناسایی شد که ۱۳ از آنها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در استان به ۳۰ هزار و ۸۰۵ نفر رسید، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری به هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

دهقانی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند؛ ۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

وی با تاکنون ۸۴ هزار و ۱۹۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست، ۷شهر بیرجند، طبس، نهبندان فردوس،قاین، سربیشه، زیرکوه در وضعیت نارنجی و ۳شهر درمیان، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر