کانون ابوذر لاریان منوجان با رتبه 6 کشوری برترین های فهما در رواق نور شد


کانون ابوذر لاریان منوجان با رتبه 6 کشوری برترین های فهما در رواق نور شد

مدیر کانون ابوذر لاریان منوجان گفت: به لطف خداوند سال گذشته در دومین رویداد ملی فهما که تحت عنوان طرح ملی ایران قوی برگزار شد، این کانون فرهنگی هنری توانست رتبه 6 کشوری در رواق نور را کسب کند.

«مهدی صالحی نودژ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان سال ۱۳۸۵ در مسجد صاحب الزمان (عج) راه اندازی شده و فعالیت های خود را در حوزه قرآن و هنر آغاز کرد.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان افزود: در حوزه قرآن از همان ابتدا برگزاری دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم را در دستور کار قرار دادیم و به لطف خداوند تعداد زیادی قرآن آموز و حافظ چند جزء قرآن کریم تربیت شده است.


وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های هنری نیز گروه نمایش اباصالح با مشارکت بچه های مسجد راه اندازی شده و در مناسبت های ملی و مذهبی مخصوصا اعیاد نمایش اجرا می کنند.


صالحی نودژ ابراز کرد: این کانون فرهنگی هنری در اولین رویداد ملی فهما نیز در عرصه قرآن و عترت شرکت کرده و فعالیت های قرآنی خود را برای ارزیابی در سامانه بچه های مسجد بارگزاری کرد.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان ادامه داد: کانون ابوذر لاریان در اولین رویداد ملی فهما توانست ۹ هزار و ۴۱۷ امتیاز کسب کند و در دومین رویداد ملی فهما با حضور جدی موفق به کسب ۱۰ هزار و ۶۲۰ امتیاز شد.


وی اظهار کرد: به لطف خداوند سال گذشته در دومین رویداد ملی فهما که تحت عنوان طرح ملی ایران قوی برگزار شد، این کانون فرهنگی هنری توانست رتبه ۶ کشوری در رواق نور را کسب کند.


صالحی نودژ یادآور شد: رواق نور یکی از رواق های ۱۲ گانه دومین رویداد ملی فهما است که کانون ابوذر لاریان در ارزیابی های انجام شده از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، موفق به کسب رتبه ۶ رواق نور شده و حائز جایزه نقدی ۷ میلیون تومانی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان با اشاره به بخشی از فعالیت های کانون ابوذر لاریان، عنوان کرد: به منظور جذب نوجوانان به مسجد و حضور آنها در نماز جماعت سعی کردیم یک پیوند بین مدرسه و مسجد برقرار کنیم.


وی اضافه کرد: در همین راستا از طریق هماهنگی که با معلمان مدارس انجام شده برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به نماز جماعت و حضور در مساجد، برای هر دانش آموزی که در نماز جماعت ظهر در مدرسه شرکت کند و همچنین دانش آموزانی که برای اقامه نماز مغرب و عشاء در صف نماز جماعت مسجد حضور یابند از امتیاز ویژه ای برخوردار می شوند.


صالحی نودژ بیان کرد: خوشبختانه این اقدام با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده و زمینه انس و پیوند آنها با مسجد و کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان فراهم شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان افزود: همچنین برای زمینه سازی حضور دانش آموزان در مسجد و شرکت در برنامه های مسجد محور کانون، گروه سرود راه اندازی شد.


وی ابراز کرد: در حوزه فعالیت های اجتماعی نیز با هدف خدمت رسانی به محرومین تاکنون ۶۰ کودک یتیم و بی سرپرست را تحت پوشش قرار داده ایم و هر ماه با کمک مومنانه فردی خیر مبلغی وجه نقد بحساب آنها واریز می شود.


صالحی نودژ ادامه داد: اکنون نیز قصد داریم با کمک های فردی خیر لوازم التحریر و کیف مدرسه برای دانش آموزان بی بضاعت خریداری کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان با بیان این مطلب که علی رغم محرومیت ها و محدودیت ها اما استعدادهای شگرفی داریم، که نیاز به شناسایی و حمایت دارند، اظهار کرد: در منطقه ما دانش آموزان با استعدادی هستند که جذب کانون ابوذر لاریان شده و عضو این کانون هستند.


وی اضافه کرد: یکی از این دانش آموزان که از اعضای فعال کانون است نوجوانی مبتکر است که توانسته با ساخت ربات رتبه برتر کشوری کسب کند متاسفانه به دلیل نبود امکانات و منابع مالی بسیاری از فعالیت های این عضو مبتکر ناتمام مانده است.


صالحی نودژ عنوان کرد: این عضو کانون در حال ساخت یک پهباد است که برای تکمیل آن نیاز به حمایت مالی دارد، که می طلبد مسئولین برای شکوفایی این استعدادها، نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته باشند.


مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر لاریان منوجان در خاتمه یادآور شد: سعی داریم امسال نیز در سومین رویداد ملی فهما، با حضور فعال رتبه برتر کشوری کسب کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟