تجلیل از خانواده شهید «مهدی قاضی‌خانی» و رونمایی از ویژه‌برنامه‌های ستاد فهما در اربعین حسینی


تجلیل از خانواده شهید «مهدی قاضی‌خانی» و رونمایی از ویژه‌برنامه‌های ستاد فهما در اربعین حسینی

خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» در دومین هفته از مرحله دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می‌شوند؛ در حاشیه این نشست از ویژه‌برنامه‌های ستاد فهما به مناسبت اربعین حسینی رونمایی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در آستانه اربعین حسینی و همزمان با هفته دفاع مقدس، از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» در دومین هفته از مرحله دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل می آید.

شهید قاضی‌خانی از جمله شیعیانی بود که در پی ناآرامی‌های سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب(ع) در پاییز سال 1394 به آن کشور اعزام شد و در 16 آذر ماه 1394 در عملیات محرم، در مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در 20 آذر ماه پس از اقامه نماز جمعه شهرستان قرچک تشییع و در گلزار شهدای «بی بی زبیده» به خاک سپرده شد.

این گزارش می افزاید: در حاشیه این برنامه، با توجه به اینکه احیای مراسم با شکوه اربعین حسینی یکی از ضرورت‌های جامعه امروز شیعی محسوب می‌شود و از سوی دیگر معرفی راهبردی سبک زندگی شیعی برگرفته از قیام سرخ عاشورا با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند اثرات معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این اجتماع میلیونی را در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی دوچندان کند؛ برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت اربعین حسینی اعلام و رونمایی می شوند.

از جمله این برنامه ها می توان به جشنواره مجازی کوله بار، برپایی مواکب الاتحاد، مجموعه سرودهای مذهبی با عنوان (آوای اربعین)، سوگواره علمدار کربلا، رونمایی از فرش اهدایی به حرم حضرت ابالفضل عباس(علیه‌السلام)، نرم افزار بازی رایانه‌ای با عنوان (فرزندان اربعین) ویژه کودکان، پویش سلام اربعین، مجموعه کتابخوانی پیاده تا کربلا و.... اشاره داشت.


گفتنی است این برنامه ساعت 11 صبح در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...