ادامه استفاده از سوخت های فسیلی در اندونزی به رغم تبعات اقلیمی


ادامه استفاده از سوخت های فسیلی در اندونزی به رغم تبعات اقلیمی

تهران- ایرنا - اندونزی به استفاده از سوخت های فسیلی با وجود توسعه دیدگاهش در زمینه استفاده از انرژی های غیرفسیلی با افزایش نگرانی ها از تغییرات اقلیمی، ادامه می دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، با وجود اینکه اندونزی برنامه گروه های سبز و حامی مبارزه با تغییرات اقلیمی و برنامه های جاه طلبانه شان برای قطع استفاده از سوخت های فسیلی را ستایش می کند، اما این بزرگترین صادر کننده ذغالسنگ در دنیا هیچگونه نشانه ای از تغییر در آلوده کردن محیط زیست به این زودی ها نشان نمی دهد.

اندونزی به عنوان هشتمین آلاینده کربنی جهان اخیرا و پیش از کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر گلاسکو در ماه نوامبر و پیوستن به تعهد متان جهانی به رهبری آمریکا، برنامه خود با هدف قطع استفاده از سوخت های فسیلی را از سال ۲۰۷۰ به ۲۰۶۰ کاهش داد.

این کشور همچنین درنظر دارد تا راه اندازی انرژی ذغالسنگی را متوقف کند و استفاده از ذغالسنگ برای تولید برق را تا سال ۲۰۵۶ در راستای دیدگاه اقتصادی طولانی مدت بدون سوخت فسیلی از برنامه اش خارج کند.

با این حال مانند تولید کنندگان دیگر ذغالسنگ از جمله استرالیا و هند، اندونزی با مشکل ایجاد تعادل اهداف محیط زیستی با هزینه قطع استفاده از کربن در صنعت که با توزیع و صادرات سوخت های فسیلی در ۷ ماه اول سال ۲۰۲۱، ۳۸ میلیارد دلار درآمد داشته است، دست و پنجه نرم می کند.

ماه گذشته در گزارشی که توسط سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین منتشر شد، هشدار داده شده بود که روند افزایشی گرم شدن کره زمین به شکل خطرناکی به سمت غیرقابل کنترل شدن پیش می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس