پیروزی قدیروف در انتخابات ریاست جمهوری چچن


پیروزی قدیروف در انتخابات ریاست جمهوری چچن

مسکو - ایرنا - رمضان قدیروف، رئیس جمهور فعلی جمهوری چچن اکثریت ارای انتخابات این جمهوری را به اختصاص داد. در انتخابات واحد روسیه به موازات دوما (مجلس)، سران12 جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی در این کشور نیز انتخاب می شوند.

به گزارش ایرناT داده های کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نشان می دهد که قدیروف پس از پردازش ۱۰۰ درصد شعبه ها رای ۹۹.۷ درصد آرا را به به خود اختصاص داد.

پیشتر نیز اعلام شد حزب حاکم «روسیه متحد» در انتخابات دومای دولتی با کسب حداکثر آرا ۱۱۵ کرسی مجلس را به خود اختصاص داد.

انتخابات نمایندگان دومای دولتی در ۱۹ سپتامبر ( ۲۸ شهریور) به پایان رسید. انتخابات واحد روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی، شهری و روستایی به مدت سه روز برگزار شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که حزب روسیه واحد ۴۹.۶۶ درصد آرا در انتخابات دومای روسیه را بدست آورده است که از حفظ اکثریت پارلمانی در دست حزب روسیه واحد حکایت دارد.

این حزب ۳۱۵ کرسی پارلمان را در اختیار خواهد داشت.

حزب روسیه واحد به این ترتیب می‌تواند هر لایجه یا طرح قانونی را بدون نیاز به کسب توافق با احزاب دیگر در پارلمان به تصویب برساند.

حزب کمونیست روسیه نیز در مکان دوم قرار دارد و ۱۹.۵۶ درصد آرای ماخوذه را از آن خود کرده است و پس از آن حزب لیبرال دموکرات روسیه با کسب ۷.۵۱ درصد آرا در مکان سوم قرار می گیرد.

حزب روسیه عادل ۷.۳۸ درصد و حزب نووی لودی ۵.۳۳ درصد آرا را کسب کرده اند.

در مجموع پنج حزب با رسیدن آرایشان به حد نصاب ۵ درصد به پارلمان روسیه راه یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403