نوسان‌های نرخ ارز برخی موبایل فروشان را بیکار کرد


رییس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان گفت: نوسان‌های نرخ ارز در سال‌جاری موجب جمع آوری 20 واحد موبایل فروشی در این شهرستان شد و هم اکنون فعالان این صنف نیازمند حمایت مس.ولان هستند. فضائل رستمی‌ افزود: با بیان اینکه متاسفانه امسال با نوسان‌های شدید نرخ ارز مواجه شدیم، اظهار داشت: این مسأله موجب شد تا...

رییس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان گفت: نوسان‌های نرخ ارز در سال‌جاری موجب جمع آوری ۲۰ واحد موبایل فروشی در این شهرستان شد و هم اکنون فعالان این صنف نیازمند حمایت مس.ولان هستند.
نوسان‌های نرخ ارز برخی موبایل فروشان را بیکار کرد
فضائل رستمی‌ افزود: با بیان اینکه متاسفانه امسال با نوسان‌های شدید نرخ ارز مواجه شدیم، اظهار داشت: این مسأله موجب شد تا صنف ما بدون استثناء متضرر شوند.
وی تاکید کرد: امسال برخی از فعالان این صنف تا این لحظه بیش از۱۵۰‬ میلیون تومان در خرید اجناس ضرر کرده اند.
ریس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان گفت: اجناس را با قیمت بالای دلار خرید کردیم تا به دست فروشنده برسد طی چند روز قیمت کاهش یافت و بدون سود فروش کردیم.
رستمی‌راد افزود: از مسوولان و دست اندرکاران از جمله امور مالیاتی درخواست می‌کنیم به فکر این صنف با این همه ضرر و زیان باشند.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا سه بار این صنف مجبور به تعطیلی چندین روزه واحدهای خود شوند که هیچ حمایتی حتی تسهیلات بانکی ناچیز هم به این فعالان پرداخت نشده است.
رییس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان گفت: تا کنون حدود ۲۰ واحد موبایل فروشی این شهرستان در نتیجه نوسان شدید نرخ ارز متضرر شدند و فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند.
رستمی‌راد اضافه کرد: ورود به بازار فروش موبایل و فعالیت در این صنف در زمان حاضر نیازمند سرمایه قابل توجهی است که در غیر این صورت شخص متضرر خواهد شد لذا باید بانک‌ها از این صنف نوپا که بعداز طلا فروشی استقبال از فعالیت در این عرصه می‌شود، حمایت کنند.
وی اضافه کرد: اشتغالزایی در گرو پرداخت تسهیلات بانکی است تا ثبات شغلی محقق شود.
رییس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان به شکایت شهروندان از این صنف پرداخت و گفت: تخلف این صنف بیشتر در مقوله تعمیرات است و با توجه به اینکه گوشی قاچاق در بازار وجود ندارد همه گوشی‌ها دارای ضمانت هستند.
رستمی‌راد افزود: مشتریان هنگام خرید گوشی همراه توجه کنند که همه موبایل‌های موجود در بازار اندروید بالایی دارند.
وی افزود: مشتریان برنامه‌هایی که می‌خواهند روی گوشی نصب کنند باید سیستم اندروید آن بالای ۹ و ۱۰ باشد.
رییس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه شهرستان زنجان گفت: مهمترین مسأله در گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید است که باید به آن دقت شود.
رستمی ‌از مشتریان گوشی تلفن همراه خواست، از خرید گوشی‌های زیر اندروید پنج و کار کرده خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان