اخبار مناطق؛ اجرای طرح خانواده‌یار در مرکز تهران آغاز شد


اخبار مناطق؛ اجرای طرح خانواده‌یار در مرکز تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 11 تهران از ارائه خدمات مشاوره خانواده به شهروندان با عنوان طرح خانواده یار خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نصراله آبادیان گفت: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از نهاد خانواده که از مهم ترین رسالت های معاونت امور اجتماعی وفرهنگی است؛ طرح "خانواده یار" با رویکرد ارائه خدمات مشاوره ای همراه با ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی و توانمندسازی خانواده ها از ۲۹ شهریورماه اجرا می شود.

آبادیان افزود: در این راستا ضمن هماهنگی و جلب مشارکت مشاورین مجرب حوزه های روان شناسی و دریافت تاییدیه مشاور منتخب از اداره کل امور بانوان، فضایی مجهز و مطابق با استاندارهای لازم برای ارائه خدمات مشاوره در نظر گرفته شده است.

آبادیان، بسترسازی به منظور ایجاد جامعه ای خانواده محور، تسهیل‌گری در دسترسی به خدمات مشاوره قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و پیشگیری از عوامل موثر در تزلزل خانواده را از جمله مهم ترین اهداف طرح "خانواده یار" برشمرد و ادامه داد: در این طرح خدمات مشاوره در زمینه های مشاوره برنامه ریزی، مهارت آموزی، حمایتی، آموزشی به مراجعان ارائه می شود که طی بازه های زمانی مشخص، وضعیت مراجعان مجدد بررسی و در صورت نیاز، خدمات مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری ادامه می یابد.

وی بیان کرد: با اختصاص و آماده سازی فضای مناسب با استانداردهای خاص در سرای محله عباسی، کلیه کارکنان شهرداری و شهروندان منطقه که نیاز به خدمات مشاوره دارند؛ می توانند با هماهنگی اداره امور بانوان، از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش علاقمندان می توانند برای دریافت خدمات مشاوره ای روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۳ به انتهای خیابان نواب، پل میدان حق شناس (۹ دی)، خیابان شیخ محمدی، جنب مسجد رضوی، سرای محله عباسی، طبقه اول مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۵۵۶۶۱۱۱۴ و ۵۵۶۶۱۰۵۱ تماس بگیرند.

آمادگی شهرداری منطقه ۱۳ برای بارش های پاییزی

مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: به منظور پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی منطقه در بارش های پاییزی، نظافت، بازبینی انهار و مسیل های منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی در آستانه فصل پاییز گفت: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در شش ماهه اول سال جاری اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه روزی و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش انهار را افزایش داده است.

به گفته وی، در سطح محدوده منطقه بیش از ۴۷ هزار متر کانال و نهر سرپوشیده و ۲۲ حوضچه رسوبگیر وجود دارد که به منظور جلوگیری از آبگرفتگی به صورت مستمر و در زمان بندی معین لایروبی می شود.

شهردار منطقه با بیان اینکه اجرای طرح شست و شو و لایروبی انهار در معابر اصلی و محلات ۱۳ گانه منطقه در دستور کار معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه قرار دارد، اضافه کرد: این طرح به منظور رفع آلودگی‌های زیست محیطی، ارتقا سلامت شهر، افزایش سلامت و رفاه حال شهروندان در معابر اصلی و محلات ۱۳ گانه منطقه در دست اجراست.

وی ادامه داد: حوضچه های رسوب گیر در نواحی ۴ گانه احداث شده است که در عملیات اجرایی در حدود ۱۰۴۰۰ متر مکعب‌ رسوبات از حوضچه ها جمع آوری و تخلیه شده است.
به گفته شهردار منطقه، طرح‌های بازسازی و مرمت قنات‌ها و لایروبی و احیای دوباره آن ها نیز اجرایی شده که باعث استفاده بهینه از منابع آبی می شود.

شکری یادآور شد: همچنین برای اطمینان و پیشگیری از بروز آب گرفتگی های احتمالی نسبت به شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیروی کارگری با تجهیزات، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی، کنترل و بازبینی چاه های جذبی، بررسی پیام های مرتبط به آب گرفتگی معابر در سنوات گذشته با اتخاذ تدابیر لازم اقدام شده است که به محض شروع بارندگی عوامل اجرایی کنترل لازم در سطح محدوده خواهند داشت.

طرح هر هفته یک پویش اجتماعی در منطقه ۱۴ تهران کلید خورد

محمد حسین شیخ سفلی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ تهران گفت: پویش های هفتگی با هدف مشارکت حداکثری گروه‌های مختلف شهروندان در محلات از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایجاد بستری مناسب جهت مشارکت حداکثری مردم در برنامه های شهری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی با شاخص های انقلابی و اسلامی، راه اندازی پویش های هفتگی در دستور کار قرار گرفته است.

شیخ سفلی افزود: هدف از این اقدام را مشارکت حداکثری گروه‌های مختلف در محلات از قبیل مساجد، هیات مذهبی، گروه‌های جهادی، بسیج، شورایاران و معتمدین محلی، نهادهای فعال محلی عنوان کرد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ با اشاره به شروع اولین پویش با عنوان تجلیل از کاسبان نمونه با عنوان الکاسب حبیب الله در محلات گفت: در این پویش از کاسبانی با شاخص های اخلاق مداری، رفتار اسلامی، ارزان فروشی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی با حضور مسئولین محلی تجلیل خواهند شد.

شیخ سفلی خاطر نشان کرد: این اقدام باعث تشویق کاسبان محله به اقدامات خداپسندانه و به وجود آمدن فضای همدلی و مشارکت پذیری بین مسئولین محلی و مردم می‌ شود.

واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین کوثر در منطقه ۱۲

علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ از واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین کوثر در این منطقه خبر داد.

وی گفت: با سرعت‌گرفتن واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در کشور، این اقدام ضروری در مناطق شهرداری هم صورت گرفت و اکنون پس از انجام دور اول واکسیناسیون کارکنان منطقه و نواحی ۶گانه، همچنین خانواده‌های آنان، واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار و شاغلین مراکز کارآفرینی کوثر در دستور کار قرار گرفت.

سعادتی با اعلام اینکه، منطقه ۱۲ نخستین منطقه‌ای است که برای واکسیناسیون زنان سرپرست خانوار اقدام کرده، افزود: بدون شک واکسیناسیون بانوانی که نان‌آور خانواده‌های خود هستند و به همین دلیل ناچار به تردد در سطح شهر و محل کار می‌باشند، از اولویت‌های واکسیناسیون به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به امور بانوان سرپرست خانواره به‌ویژه در حوزه سلامت بیان کرد: شهرداری منطقه طی پیگیری‌های صورت‌گرفته با همکاری شرکت شهر سالم مبادرت به انجام این اقدام کرد و مرحله دوم واکسیناسیون نیز متعاقباً به اطلاع این عزیزان خواهد رسید.

تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال ایران

علیرضا زاکانی شهردار تهران با انتشار پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران را در رقابت های آسیایی تبریک گفت.

در متن پیام شهردار تهران آمده است: سلسله پیروزی‌های اخیر ایران در عرصه ورزش، نوید بخش آینده‌ای روشن برای ورزش ایران است؛ قهرمانی تیم ⁧‫والیبال‬⁩ ایران و صدرنشینی بر قله آسیا را به والیبالیست‌های عزیزمان و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا