آیین پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین در مراغه برگزار نمی شود


آیین پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین در مراغه برگزار نمی شود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به افزایش آمار فوتی ها، مبتلایان و بستری های کووید 19 و وضعیت قرمز پرخطر شهرستان، امسال پیاده‌روی حرم تا حرم اربعین در مراغه برگزار نمی شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان مراغه اظهار داشت: آیین و همایش فرهنگی و مذهبی پیاده‌روی «حرم تا حرم» به یاد جاماندگان پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، در سال های گذشته با حضور هزاران نفر از عاشقان و عزاداران حسینی در مسیر آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) تا امامزاده سیدابراهیم (ع) مراغه برگزار می شد که امسال به دلیل وضعیت قرمز پرخطر شهرستان هیچ گونه تجمع و مراسمی برگزار نخواهد شد.

وی گفت: متاسفانه بیش از ۲۰۰ بیمار در در بخش و آی سی یو بیمارستان های شهرستان مراغه بستری هستند و علاوه بر آن بیش از ۵۰۰ بیمار در خانه بستری و داروی رمدیسیویر دریافت می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی بیماری در شهرستان، نیازمند همراهی هیات های حسینی و مردم مراغه با کادر بهداشت و درمان هستیم.

وی تاکید کرد: بخشداران نیز با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها از حضور اهالی در امامزاده سیدابراهیم (ع) ممانعت کنند.

وی اضافه کرد: پلیس راهور و عوامل نیروی انتظامی هم در روز اربعین در مسیر پیاده روی حضور خواهند داشت و انتظار می رود مردم با عوامل ستاد مقابله با کرونا همکاری کنند.

وی ادامه داد: همچنین امسال هیچگونه موکبی در مسیر پیاده روی سالانه برپا نخواهد شد و ارائه خدمات نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا بهترین راهکار مقابله با کرونا ویروس است و سال گذشته شاهد همکاری مردم شهرستان در روز اربعین بودیم و امسال هم امیدواریم شاهد این همکاری باشیم.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...