فرماندارگناوه : مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود


فرماندارگناوه : مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: گفتمان و ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس باید واکاوی و با تلاش و همت مضاعف، مفاهیم ایثار و مقاومت این فرهنگ ناب و ارزشمند برای نسل جوان بازگو، تبیین و نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان در مصلای جمعه گناوه افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران، جوانان زیر ۲۰ سال با اعتقاد به باورهای دینی در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و با رشادت و از خود گذشتگی حماسه‌های بزرگی آفریدند و اجازه ندادند یک وجب از سرزمین عزیز ایران به دست متجاوزان بیافتد.

وی اظهارکرد: انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و ایستادگی رزمندگان دوران دفاع مقدس به جوانان از ضروریات است و باید این فرهنگ در ساختار فرهنگ عمومی و نظام آموزشی نهادینه و بخوبی در بین نسل کنونی تبیین و بازگو شود.

فرماندارگناوه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی گرانبها در انتقال مفاهیم و یادآوری رشادت و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است، گفت: باید در خود یک بازنگری کنیم که چقدر توانسته‌ایم این ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان تبیین کرده‌ایم.

وی افزود: در ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا، فرهنگ ایثار و مقاومت در مدافعان سلامت بخوبی مشهود و آشکار شد و جای تقدیر دارد.

مهرجو اظهارداشت: مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیل در عرصه‌های مختلف آن دوران ایفا کردند و دارای جایگاه والا و ارزشمندی هستند.

وی بیان کرد: حضور تعداد زیادی از فرزندان این دیار در جبهه‌ها، دارا بودن سمت‌های فرماندهی و سرداری و حمایت و پشتیبانی از رزمندگان از طریق دریا و خشکی و تقدیم ۲۳۰ شهید والامقام بخشی از افتخارات برجای مانده مردم این شهرستان در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن است.

فرماندار گناوه از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در گرامیداشت رویداد مهم ملی و مقدس هفته دفاع مقدس همکاری و حضوری گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم در زمان مراجعه آنها، همکاری و آنها را به نحو شایسته تکریم و حرمت کنند و کاری نکنند که بدبینی و نارضایتی صورت گیرد.

وی گفت: در چرخه تصمیم‌گیری‌ها بویژه در شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران برخی مواقع دیده می‌شود که به بهانه‌های مختلف کار مردم گیر می‌کند و این صحیح نیست.

امام جمعه گناوه گفت: هفته دفاع مقدس نشات گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است و رزمندگان اسلام توانستند با بهره‌گیری از این فرهنگ ناب، بر جبهه کفر پیروز شوند.

فرماندارگناوه : مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: صدام با حمایت‌های بیش از ۴۰ کشور جهان با تمام امکانات و سلاح‌های پیشرفته علیه ملت جنگی نابرابر تحمیل کرد اما رزمندگان اسلام با توکل بر خدا و هدایت و فرماندهی امام راحل و توسل و تضرع به ائمه اطهار(ع) جانانه مقابل آنها ایستادند.

وی اظهارداشت: در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ ایران در هر جنگی، قسمتی از خاک عزیزمان تجزیه شد اما در هشت ساله دوران جنگ تحمیلی جوانان غیور و نستوه نگذاشتند یک وجب از سرزمین میهن اسلامی جدا شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ایران اسلامی به برکت تجربه گرانسنگ دفاع مقدس و ثمره خون شهدا توانسته به مقتدرترین کشور در منطقه تبدیل شود و در خیلی از مسایل منطقه‌ای و بین المللی نقش تعیین کننده داشته باشد.

وی گفت: در هفته طلایی دفاع مقدس باید رشادت‌های رزمندگان و دستاوردهای بزرگ و ارزشمند آن دوران به نسل جوان منتقل شود و خدای ناکرده به فراموشی سپرده نشود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: بزرگ ترین و فاجعه آمیزترین خصومت دشمنان علیه ایران اسلامی، راه انداختن جنگ تحمیلی بود.

سرهنگ شهسوار حاجی پور افزود: اگرچه در هشت سال جنگ تحمیلی خسارت های مادی و معنوی زیادی بر کشور وارد شد اما در عوض آن عزت، استقلال و خودباوری نصیب ملت شد و ایران در بین جهان سرافراز برآمد.

فرماندارگناوه : مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود

وی اظهارداشت: با وجود اینکه مدیریت و فرماندهی جنگ کاری بسیار سخت و پیچیده ای است اما جوانان غیور توانستند آن را بخوبی فرماندهی و مدیریت کنند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس موجب سربلندی و عزت و آرامش و امنیت کشور شده است و باید قدردان این عزیزان باشیم.

حاجی پور افزود: مسئولیت اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس بر عهده فرماندار دلسوز شهرستان و سپاه انصارالحسین (ع) دبیری را عهده دار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه از ادارات و نهادهای این شهرستان خواست در گرامیداشت هرچه باشکوه هفته دفاع مقدس نسبت به فضاسازی محیط کاری خود اقدام و در برنامه‌های این هفته حضور یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...