مجموع مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز 76 هزار نفر رسید


مجموع مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز 76 هزار نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی 218 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به 75 هزار و 926 نفر افزایش یافت.

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مبتلایان جدید، ۴۱ نفر بستری شدند و ۱۷۴ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند که با احتساب این فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به یک هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

شیرانی با بیان اینکه در اوج شیوع کرونا روزانه در حدود سه هزار بیمار مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی استان مراجعه می‌کردند، اظهار داشت: از این تعداد آزمایش ۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان مثبت گزارش می‌شد این در حالی است که در روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان به کمتر از یک هزار نفر کاهش یافته که آزمایش کمتر از ۳۰ درصد آنها مثبت می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز امیدواری نسبت به کاهش موارد فوتی در استان، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده تعداد بیماران بدحال و فوتی‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد.

شیرانی افزود: انتظار می‌رود ظرف ۲ هفته آینده به کف منحنی شیوع ویروس در استان برسیم و با افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا به نظر می‌رسد پس از وقفه ۲ ماه با شروع موج بعدی، مقابله با ویروس کرونا با موفقیت بیشتری همراه شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ شهریور، ۲۱۲ هزار و ۷۲۷ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۵ هزار و ۹۲۶ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند