کرونا بیش از یک میلیارد دانش آموزان را از مدرسه رفتن منع کرد


کرونا بیش از یک میلیارد دانش آموزان را از مدرسه رفتن منع کرد

باقرزاده گفت: پدیدار شدن کرونا در ١٩٢ کشور باعث شد تا یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دانش‌آموز از رفتن به مدرسه منع شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی و وزارتی آموزش و پرورش در نشست خبری بررسی قابلیت‌ها، چالش‌ها و مسائل شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) با اشاره به اینکه پدیدار شدن کرونا در ١٩٢ کشور باعث شد تا یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دانش‌آموز از رفتن به مدرسه منع شوند، اظهار کرد: اوایل شیوع بیماری کرونا شعار سازمان‌های بین المللی این بود که حق سلامت مهم‌تر است، اما با طولانی شدن تعطیلی مدارس، آموزش و سلامت باهم ادغام شدند و شعار مدرسه آخرین جا برای بسته شدن و اولین جا برای باز شدن است، متداول شد.

او ادامه داد: شعار آموزش و پرورش هم در این دوران این بود که آموزش باید استمرار پیدا کند و اولین راه برای تعطیل نشدن مدارس، فعالیت مدرسه تلویزیونی بود و بیش از ٩٨ درصد پهنه کشور تحت پوشش قرار گرفت.

به گفته رئیس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش با اشاره به تعاملی نبودن مدرسه تلویزیونی اظهار کرد: دانش‌آموزان نیازمند تعاملات عاطفی هستند لذا ناگزیر شدیم راه حل مناسب تری برای آموزش الکترونیکی داشته باشیم و طبق نشست‌های بسیاری در نهایت محیط اختصاصی برای دانش‌آموزان تهیه شد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی با اشاره به رایگان بودن شبکه شاد اظهار کرد: شورای فضای مجازی شاد را به عنوان یک پلتفرم رسمی رایگان اعلام کرد تا دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم تامین شود.

او ادامه داد: شاد سال اول به تشکیل کلاس و گروه‌ها محدود شد سپس به تدریج سیستم حضور و غیاب و اجرای آزمون در اختیار قرار گرفت سپس امکان پخش زنده و امکان ارسال پیام صوتی فراهم شد.

به گفته باقرزاده با اشاره به اینکه در شاد حدود ٩٩/٨ درصد مدیران مدارس یعنی حدود ١١۶ هزار نفر احراز هویت شدند، علاوه بر اینکه حدود ٩٨ درصد معلمان مدارس دارای سابقه در شاد ثبت هویت شدند.

او با اشاره به اینکه بیش از ٣٠٠ هزار کانال و گروه در شاد تشکیل شده است، اظهار کرد: شبکه شاد تاکنون ٢۴ میلیون و ۶٢۴ هزار نصب داشته است؛ میانگین فعالیت ماهانه شاد به حدود ١٨ میلیون و ١٠۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق