اگر شما هم در شغل خود با ابزار مینی فرز سرو کار دارید باید توجه داشته باشید که استفاده از یک ابزار مناسب و خوش دست چقدر کار شما را ساده می کند.

فرز ها و مینی فرز ها از ابزار هایی هستند که در اکثر پروژه های ساختمانی کاربرد دارند. این مسئله اهمیت این محصول را نشان می دهد، البته دربسیاری از مشاغل این ابزار استفاده می شود.

اگر شما هم با این ابزار کار کرده باشید می دانید که اگر با آن راحت نباشید چه میزان انرژی در حین کار از شما گرفته می شود. بنابر این در این جا معیار های مهم برای انتخاب این ابزار را مرور می کنیم.

معیار های انتخاب یک مینی فرز مناسب برای مشاغل مختلف

مینی فرز دقیقا چه ابزاری است؟

از جمله سوالاتی که توسط خریداران تازه کار مطرح می شود این است که تفاوت مینی فرز با فرز در چیست؟

دسته بندی فرز ها در صنعت با توجه به توان خروجی شان، در چندین سطح صورت می گیرد. معمولاً توان خروجی مینی فرز ها بین 680 تا نهایتاً 1100 وات است. بدین ترتیب، به منظور خرید این ابزار، این میزان از توان خروجی را مد نظر قرار دهید. یکی از بهترین فاکتورها جهت انتخاب این نوع ابزار، توجه به توان خروجی آنها است، اگرچه موارد دیگری نیز جهت شناسایی این ابزار وجود دارد. در ادامه می خواهیم به بررسی میزان توان خروجی این محصول و همچنین نحوه دسته بندی آن از دیدگاه کارشناسان این حوزه بپردازیم.

آیا هر چقدر توان خروجی مینی فرز بیشتر باشد، بهتر است؟

پاسخ این سؤال، بستگی به موارد استفاده شما از این محصول دارد. بدیهی است که برای این محصول، توان بیشتر نمی تواند دلیلی بر وجود یک معیار منفی در آن باشد، ولی در صورت کمبود بودجه، بایستی دست به انتخاب آن با توجه به سطح نیاز خود بزنید. از این رو، خرید این دستگاه ممکن است با قانون مطلقی همراه نباشد ولی بر اساس تجربه چندین ساله متخصصین در این حوزه، امکان تقسیم بندی مینی فرز ها به دو دسته وجود دارد.

1- نوع صنعتی

توان خروجی این دسته از محصولات، از 800 وات بیشتر بوده و نهایتاً 1100 وات می باشد و در فضا های صنعتی و تخصصی دارای کاربرد حرفه ای تری هستند.

2- نوع خانگی یا نیمه صنعتی

توان خروجی این دسته از محصولات، چیزی حدود 650 تا 800 وات بوده و می توانند گزینه مناسبی جهت رفع انتظارات مصارف خانگی باشند.

در فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه ابزار آلات آچاریست، مینی فرز ها از هر دو دسته در دسترس هستند که می توانید برای بررسی بیشتر اینجا کلیک کنید . برای مثال، محصولاتی همچون رونیکس مدل 330 Slim که در رده نیمه صنعتی قرار دارند، به مشتریان توصیه می شوند. همچنین محصول رونیکس مدل 3100 و رونیکس مدل 3112 نیز به عنوان مینی فرز های صنعتی برای خریداران در سبد فروش فروشگاه ها در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این مدل های نام برده شده تنها به عنوان نمونه ذکر شده است و مدل های موجود در این فروشگاه تنها به این نمونه ها محدود نمی گردد.

معیار های انتخاب یک مینی فرز مناسب برای مشاغل مختلف

بررسی مینی فرز ها از لحاظ منبع تغذیه: شارژی بهتر است یا سیم دار؟

هر چند شاید مشتریان تمایل به خرید مینی فرز شارژی در نگاه اول داشته باشند ولی واقعیت چیز دیگری است. همانطور که می دانید، مشتریان در نگاه اول ممکن است مینی فرز شارژی را برای خرید انتخاب نمایند، ولی تجربه نشان داده است که مدل های برقی یا سیم دار این نوع ابزار با توجه به کاربردی که دارند، مناسب تر می باشند.

براین اساس، پیشنهاد می کنیم که در حد امکان از خرید نوع شارژی آن بپرهیزید و فقط در صورتی که حمل و نقل و جابجایی دستگاه در مکان های فاقد برق برایتان مهم است، به سراغ آن بروید. در غیر این صورت، حتما از نوع برقی و یا سیم دار آن استفاده کنید.

طبق تحقیقات بعمل آمده در این مورد، مینی فرز شارژی در انواع مختلف، به علت پایین آمدن کیفیت باتری، توان آنها در طولانی مدت پایین می آید و به مرور زمان با کاهش عمر باتری، قابلیت ‌های خود را تا حد زیادی از دست می دهند. از این رو، مدل‌ های برقی و سیم دار از لحاظ توان خروجی، برتر تلقی می ‌شوند. بنابراین سعی کنید مدل های برقی این ابزار را برای خرید انتخاب کنید. ناگفته نماند که کیفیت ساخت در خرید مینی فرز های شارژی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن دقت نمایید.

معیار های انتخاب یک مینی فرز مناسب برای مشاغل مختلف

مقایسه مینی فرز دیمر دار و بدون دیمر:

جهت مقایسه مینی فرز دیمر دار و بدون دیمر، ابتدا به بررسی ماهیت آن دو می پردازیم. باید بدانید که در محصولات دیمر دار، سرعت دستگاه توسط کاربر به راحتی تنظیم می ‌شود. ولی سرعت گردش دیسک مینی فرز بدون دیمر ثابت می باشد و قابلیت تنظیم توسط کاربر را ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که سرعت گردش این ابزار از نوع دیمر دار بین سه هزار تا یازده هزار دور در دقیقه می باشد که کاربر با استفاده از یک کلید مخصوص می تواند سرعت دستگاه را طبق دلخواه خود کم یا زیاد نماید. در صورتی که انواع مینی فرز های بدون دیمر با توجه به مدل آنها، سرعت ده هزار و یا یازده هزار دور در دقیقه را دارند که این مقدار به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشد.

فواید خرید مینی فرز دیمر دار:

در واقع خرید این ابزار از نوع دیمر دار به میزان زیادی بستگی به بودجه شخصی دارد. از آنجایی که قیمت محصولات دیمر دار از نوع معمولی آن بیشتر می باشد، لذا افرادی که محدودیت مالی ندارند، بهتر است که مینی فرز دیمر دار را انتخاب و خریداری نمایند. زیرا جهت مصارف خانگی بسیار کاربردی تر می باشد.

معمولا در مصارف خانگی از این ابزار برای کاربرد های متعددی بهره می ‌گیرند. این دستگاه نیاز های مختلفی را به بهترین نحو برطرف می نماید. جهت برش فلز، برش چوب و یا پولیش کاربرد فراوانی دارد. در این راستا، مینی فرز دیمر دار مشکلی را برای کاربر ایجاد نمی‌ کند. مثلاً می تواند برش چوب را با کاهش سرعت گردش دستگاه به راحتی انجام دهد. این در حالی است که اگر برش چوب با سرعت دور بالا صورت بگیرد، مسلما سطح مقطع برش و قطعات دیگر دچار سوختگی و صدمات جبران ناپذیری می ‌شوند.

بر این اساس، فروشگاه ها با توجه به نیاز کاربر، تمامی مدل های این ابزار به صورت دیمر دار و بدون دیمر را در لیست محصولات خود جای داده اند تا انتخاب را برای مشتری آسان نمایند. در این بین، محصولات فوق العاده ای از قبیل رونیکس در دسته مینی فرز دیمر دار قرار دارد و برای بدون دیمر نیز انواع مختلفی وجود دارد که بسیار مورد قبول می باشند و رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.

نتیجه گیری:

خوش دست بودن یک مینی فرز فقط به فرم و طراحی ظاهری آن مربوط نیست. بلکه اگر این ابزار نتواند در برش ها و موارد دیگر به خوبی عمل کند، شما نیاز به وارد آوردن فشار بیشتر و تغییر جهت ابزار برای تغییری در روند کار می شودید. این فشار بیشتر باعث خستگی دست می شود و در نهایت نمی توانید به چنین ابزار خوش دست بگویید. در بسیاری از مشاغل افراد بطور مداوم با این محصول کار می کنند و کوچک ترین مسئله ای می تواند نقش بسیار زیادی در خستگی این افراد شود.

بنابر این انتخاب یک ابزار مناسب اولین قدم برای رضایت شغلی است. ما در این مقاله نتایج جستجوی خود را برای شما شرح دادیم . امید واریم با راهنمایی یکدیگر بتوانیم میزان رضایت شغلی را در صنعت ساختمان سازی و دیگر مشاغل افزایش دهیم.