ضرورت وجود دستگاه فشار خون در خانه


کنترل فشار خون در خانه برای افرادی که پدر و مادر پیر و یا فرد مبتلا به فشار خون بالا دارند، ضروری است.

کنترل فشار خون در خانه برای افرادی که پدر و مادر پیر و یا فرد مبتلا به فشار خون بالا دارند، ضروری است.

انجمن قلب آمریکا(AHA) و سایر سازمان‌های مرتبط با سلامتتوصیه می کنند که هر فردی که دارای فشار خون بالاست باید فشار خون خود را در خانه کنترل کند. اندازه‌گیری فشار خون در خانه می تواند به شما کمک کند تا تسلط بیشتر بر وضعیت خود داشته باشید و در صورت بالا بودن فشار خون‌تان از آن آگاه شوید و به پزشک مراجعه کنید.

دستگاه های فشارسنج خانگی به طور گسترده و بدون نسخه در دسترس هستند، بنابراین نظارت و اندازه‌گیری فشار خون در خانه سهل و آسان است. فقط یادتان باشد که قبل از تهیه دستگاه باید اطلاعات کامل در مورد ویژگی‌های مدنظرتان داشته باشید تا بتوانید دستگاه فشار خون خانگی مناسبتان را انتخاب کنید.

ضرورت وجود دستگاه فشار خون در خانه

چرا باید در خانه فشار خون خود را کنترل کنم؟

کنترل فشار خون در خانه می تواند:

در تشخیص زودهنگام فشار خون بالا کمک می‌کند. خودکنترلی می تواند به پزشک کمک کند تا زودتر فشار خون را تشخیص دهد. اگر فشار خون بالا یا بیماری دیگری که میتواند منجر به فشار خون بالا شود، مانند دیابتیا مشکلات کلیوی و جود داشته باشد، خود کنترلی می‌تواند از بروز فشار خون بالا جلوگیری کند. تنها راه تشخیص اینکه آیاتغییر شیوه زندگییا داروها موثر هستند این است که فشار خون خود را به طور منظم بررسی کنید. نظارت بر تغییرات فشار خون در خانه می تواند به فرد و پزشک در تصمیم گیری در مورد درمانمانند تنظیم دوز یا تغییر داروها کمک کند.

نتیجه‌ی مطلوب کنترلفشار خون، فرد را برای استمرار در انجام آن تشویقمی‌کند. نظارت بر سلامتی خود می‌تواند به شخص احساس مسئولیت‌پذیریبیشتری بدهد و ممکن است با کنترل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و استفاده مناسب از دارو، انگیزه بیشتری برای کنترل فشار خون خود احساس کند.

هزینه های درمانیکاهش می‌یابد. خودکنترلی ممکن است تعداد دفعات مراجعه به پزشک یا کلینیک را کاهش دهد.

بررسیاینکه آیا فشار خون شخص در خارج از مطب پزشک متفاوت است یا خیر. برخی از افراد به دلیل اضطراب ناشی از مراجعه به پزشک (فشار خون بالا)، افزایش فشار خون را تجربه می‌کنند. اما برخی از افراد در جاهایی مانند کلینیکفشار خون طبیعیدارند، اما در موقعیت‌های خاص فشار خون بالا (فشار خون پنهان) را تجربه می‌کنند. اندازه‌گیری فشار خون در خانه میتواند به تعیین اینکه آیا شما فشار خون واقعی دارید یا نه کمک کند.

همه افراد نمی توانند فشار خون خود را در خانه اندازه‌گیری کنند. اگر شخص دارای آریتمی‌ قلب باشد، فشارسنج های خانگی ممکن است اندازه‌گیری دقیقی از فشار خون را نشان ندهند.

انواع مانیتورهای خانگی

اکثر داروخانه ها، فروشگاه های لوازم پزشکی دستگاه فشار خون خانگی می فروشند.دستگاه‌های فشارسنج دیجیتالی بازویی و مچی بهترین انتخاب برای استفاده خانگی هستند. اما انجمن قلب آمریکادستگاه‌های فشارسنج مچی را توصیه نمی‌کنند.

دستگاه های فشار خون عمومی

دستگاه‌های فشار خون عمومی، مانند دستگاه‌هایی که در داروخانه‌ها یافت می‌شوند، ممکن است نیاز سنجش خانگی را پاسخگو باشند، اما می‌تواند محدودیت هایی داشته باشند. دقت ایننوع دستگاه‌ها به عوامل متعددی مانند اندازه صحیح کاف و استفاده درست از دستگاه بستگی دارد.

ویژگی هایی که بایددر خرید فشارسنج‌ های خانگی در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

اندازه کاف: داشتن یک کاف مناسب مهمترین فاکتوری است که بایددر هنگام انتخاب در نظر گرفته شود. زیرااندازه نامناسب کاف اندازه گیری دقیق فشارخون را با مشکل روبرو می‌کند. حتما هنگام انتخاب و خرید اندازه‌ی کاف را با اندازه‌ی بازوی خود بسنجید.

وضوح صفحه‌ی مانیتور: صفحه نمایش که اندازه گیری فشار خون شما را نشان می دهد باید واضح و خوانا باشد.

قیمت مناسب دستگاه: قیمت دستگاه‌های فشارسنج با توجه به برند و مدل، متفاوت است.

دقت دستگاه: قبل از خرید دستگاه فشار خون، با پزشک خود مشورت کنیدبا توجه به نیازتان، دستگاه مناسب را انتخاب کنید. سالی یکبار هم دستگاه خود را با دستگاه فشارسنج مطب پزشکتان چک کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.

برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق فشار خون در خانه:

دقت دستگاه خود را بررسی کنید: قبل از استفاده از دستگاه برای اولین بار، از پزشک خود بخواهید صحت آن را با مدل مطب بررسی کند. همچنین از پزشک خود بخواهید تا از یکبار فشارخون را با دستگاه خودتان اندازه‌گیری کند تا ببیند آیا به درستی اندازه‌گیری می‌کند یا نه. اگر دستگاهاز دستتان افتاد و یا با جایی برخوردی داشت، بهتر است قبل استفاده، سلامت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

دو بار در روز فشار خون خود را اندازه گیری کنید: اولین اندازه گیری باید صبح قبل از غذا خوردن یا مصرف هرگونه دارو و دومی در عصر انجام شود. هر بار که فشار خون را اندازه گیری می کنید، دو یا سه تکرار انجام دهید تا مطمئن شوید نتایجنشان داده شده دقیق است. ممکن است پزشک توصیه کند که فشار خون را در ساعات مشخصی در هر روز اندازه‌بگیرید.

بلافاصله بعد از بیدار شدن فشار خون خود را اندازه گیری نکنید:مدتی بعد از بیدار شدن می‌توانید اندازه‌گیری را انجام دهید، اما قبل از اندازه گیری فشار خون صبحانهیا دارو نخورید. اگر بعد از بیدار شدن ورزش می کنید ، قبل از ورزش فشار خون خود را اندازه بگیرید.

قبل از اندازه گیری فشارخون ، از خوردن غذا تا 30 دقیقه، مصرف کافئین ، تنباکو و الکل اجتناب کنید. همچنین، بهتر است ابتدا به توالت بروید. مثانه پر می تواند فشار خون را کمی افزایش دهد.

قبل و حیناندازه‌گیری ، آرام بنشینید. هنگامی که برای اندازه گیری فشار خون آماده هستید ، پنج دقیقه در یک موقعیت راحت بنشینید و پاها و مچ پاهایتان را صاف نکنید و پشت خود را به صندلی تکیه دهید. سعی کنید آرام باشید و به چیزهای استرس زا فکر نکنید. در حین اندازه گیریفشار خون صحبت نکنید.

اطمینان حاصل کنید که بازوی شما در موقعیت درستی قرار گرفته است. همیشه هنگام اندازه گیری فشار خون از یک بازو استفاده کنید. بازوی خود را که تا سطح قلب خود بالا رفته است روی میزیا بازوی صندلی قرار دهید. ممکن است لازم باشد یک بالش یا بالشتک زیر بازوی خود قرار دهید تا آن را به اندازه کافی بالا بیاورید.

کاف را روی پوست برهنه قرار دهید نه روی لباس:برای اندازه‌گیری لازم است که بازوی خود را از آستین بیرون بیاورید تا عدد نشان داده شده درست باشد.

فشار خون در طول روز متفاوت است و میزانفشار اغلب در صبح کمی بیشتر است. در صورت افزایش غیرمعمولیا مداوم فشار خون با پزشک خود تماس بگیرید.

مانیتورینگ فشار خون در خانه جایگزینی برای مراجعه به پزشک نیست و دستگاه های فشار خون خانگی ممکن است محدودیت هایی داشته باشند. حتی اگر اعداد را درست نشان دهند، بدون مشورت با پزشک، داروهای خود را متوقف یا تغییر ندهیدیا رژیم غذایی خود را عوض نکنید. این کنترل کردن باعث می‌شود تا تعداد دفعات مراجعه شما به پزشک کاهش پیدا کند.

شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع فشارسنج امرون با فروشگاه تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال به شماره 02122220577 تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان ماهان مدیکال دریافت نموده و ثبت سفارش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است