سهم شهرداری کوت عبدالله از ارزش افزوده بر اساس سرشماری سال 95 است


سهم شهرداری کوت عبدالله از ارزش افزوده بر اساس سرشماری سال 95 است

اهواز-ایرنا- سرپرست شهرداری کوت عبدالله با بیان اینکه ارزش افزوده ای که در حال حاضر این شهرداری دریافت می کند بر اساس سرشماری سال 95 با جمعیت 56 هزار نفر است گفت: این در حالی است که این شهرداری به 130 هزار نفر خدمات رسانی می کند.

محمد سنجری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از مشکلاتی که این شهرداری در پرداخت حقوق و مزایای کارگران دارد پرداخت اندک ارزش افزوده است، این شهرداری به بخش وسیعی از شهرستان کارون و حتی اهواز خدمات می دهد.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر و عدم وجود زیرساخت ها همچنبن افزایش چندین برابری هزینه خدمت رسانی ، شهرداری کوت عبداله نیاز به توجه ویژه در زمینه اختصاص اعتبار از محل قانون ارزش افزوده و تخصیص اعتبارات عمرانی دارد.
سرپرست شهرداری کوت عبداله اظهار داشت: علاوه بر این عدم تمایل بخش زیادی از شهروندان به ساخت و ساز به صورت قانونی و اقدام بدون اخذ پروانه ساختمان باعث شده است درآمدهای داخلی شهرداری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.
وی گفت: شهرداری کوت عبداله به بخشی از منطقه یک اهواز(کوی مشعلی) نیز خدمات می دهد این در حالی است که هیچگونه درآمد و دریافتی از این محل ندارد.
سرپرست شهرداری کوت عبداله اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان نیز با وجود اینکه در نزدیکی شهرستان کارون قرار دارد و برای این منطقه آلایندگی به همراه دارد اما حق آلایندگی را تنها به اهواز پرداخت می کند و تنها آلایندگی این شرکت عاید این شهرستان می شود.
سنجری بیان کرد: تعداد قابل توجهی کارگر مازاد در شهرداری کوت عبداله از توابع شهرستان کارون مشغول به کار هستند که وجود نیروی مازاد باعث ایجاد مشکلاتی در پرداخت حقوق و مزایای آن ها شده است.

وی افزود: افزون بر ۶۰۰ کارگر خدمات و فضای سبز و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در بخش های حراست و پشتیبانی ستادی و اجراییات در شهرداری کوت عبداله مشغول به کار هستند که تعدادی از آنها مازاد بر نیاز شهرداری هستند.
سنجری با اشاره به اینکه پیمانکاران حقوق کارگران این شهرداری را تا اردیبهشت ماه و بخشی دیگر تا تیرماه سال جاری پرداخت کرده اند ادامه داد: علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق ، واریز نشدن حق بیمه کارگران این شهرداری در چند ماه از سال های گذشته باعث ناراضی آنان شده به طوریکه چند بار برای پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب زدند.

منطقه کارون در سال ۹۱ مجوز شهرستان گرفت ، این شهرستان در جنوب شهر اهواز قرار دارد و مرکز این شهرستان شهر کوت عبداله است.

این شهر تا قبل از سال ۹۱ به همراه ۹ روستای دیگر بخشی از شهرستان اهواز بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟