بخشش اولیای دم، یک محکوم به قصاص در قزوین را از طناب دار نجات داد


بخشش اولیای دم، یک محکوم به قصاص در قزوین را از طناب دار نجات داد

قزوین - ایرنا - معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: با پیگیری اعضای شعبه ویژه مصالحه قتل، جوانی که به اتهام ایراد ضرب و جرح عمومی محکوم به قصاص نفس و پرداخت دیه شده بود از سوی اولیای دم مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از چوبه دار راهایی یافت.

به گزارش ایرنا، حجت السلام محمد حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: در سال ۹۶ طی نزاعی که بین دو جوان در پارک اتفاق صورت گرفت، متاسفانه منجر به فوت مقتول شد که با دستگیری متهم و پیگیری پرونده، قاتل با رای دادگاه به قصاص نفس با چوبه دار و پرداخت دیه در حق اولیای دم محکوم گردید.

وی ادامه داد: حکم صادره با فرجام خواهی اولیای دم پرونده به شعبه ویژه مصالحه قتل ارجاع که با وساطت و سعی و تلاش اعضای شعبه خوشبختانه با رضایت خانواده مقتول، محکوم به قصاص با گذشت بزرگ منشانه اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رییس شوراهای حل اختلاف استان با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی توسعه حل اختلاف و داوری است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گذشت صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی کرد.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آبیک اجرایی شد

فرمانده انتظامی آبیک از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان و دستگیری ۲۰ معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ بهروز لامعی تصریح کرد: در راستای ارتقای امنیت عمومی و ساماندهی معتادان متجاهر، طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهرستان آبیک به اجرا درآمد و سه تیم عملیاتی به مناطق شناسایی شده اعزام شدند.

به گفته این مقام انتظامی، پس از اعزام ماموران به نقاط شناسایی شده و بررسی از محل های مورد نظر، ۲۰ معتاد شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آبیک اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی را از مطالبات مردم این شهرستان دانست و اظهار داشت: افراد دستگیر شده پس از انجام تست کرونا و اخذ نتیجه آزمایش به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

کشف شکلات خارجی قاچاق در شهرستان البرز

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع شکلات و نوشیدنی قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در شهرستان البرز خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی در این رابطه اضافه کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد البرز هنگام گشت و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مظنون و آن را برای بازرسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو توقیف شده تعداد ۵۴ هزار و ۶۴۶ بسته انواع شکلات و ۷۰۶ عدد نوشیدنی انرژی زا خارجی بدون مجوز کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور پلیس قرار دارد و شهروندان در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس داشته باشند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا