استاندار کرمان: انقلابی‌بودن در عملکرد و خدمت به مردم است


استاندار کرمان: انقلابی‌بودن در عملکرد و خدمت به مردم است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه نمی‌شود با ادعای انقلابی بودن، تخریب، دروغ و جعل صحبت‌هایی را منتشر کرد گفت: انقلابی‌بودن در گفتمان، رفتار، عملکرد و خدمت به مردم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی‌ زینی‌وند در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با یادآوری ایثارگری شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز نیز در عرصه سلامت، امنیت و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) همچنان شهدای عزیز ما فضای ایران را گلگون می‌کنند.

وی ادامه داد: درود می‌فرستیم به روح مطهر شهدا و در راس آنها شهید پرافتخار و نام‌آور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که تمام دوره زندگی ایشان برای ما الگوساز بوده و اگر بتوانیم رفتار ایشان را به درستی تبیین کنیم در نسل‌های آینده هم الگوساز و هویت‌ساز است.

استاندار کرمان، سپهبد شهید سلیمانی را افتخار اسلام و روح آزادگی بشریت برشمرد که همه گروه‌ ها از آن بهره می‌گیرند و افزود: رفتار شهید سلیمانی برای بشریت مایه آرامش و رحمت است.

زینی‌وند تصریح کرد: ابهت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در این است که سالها توانسته با محوریت ولایت فقیه، جوهره ملت را به هم پیوند و همه را زیر چتر خود قرار دهند.

استاندار کرمان از رسالت سخت دفاع مقدس در حوزه آموزش، تبیین و تولید محتوا نام برد و گفت: دفاع مقدس نکاتی دارد که روایتگری صحیح آن، جذاب‌ترین رخداد تاریخ بشریت است و می‌تواند همانند عاشورا الگوساز باشد.

وی ابراز داشت: مردمی‌ترین جنگ تاریخ بشریت دفاع مقدس است چون همه اقشار مردم همراه بودند و کمک کردند؛ الگوی انقلاب اسلامی بعد از سال اول دوم جنگ، دفاع مقدس را کاملا مردمی کرد.

زینی‌وند ادامه داد: رفتار حقوق بشری و انسانی جمهوری اسلامی در اوج جنگ را داشتیم و باید آن را تبیین کنیم.

استاندار کرمان گفت: از حرف‌هایی که در مورد من در فضای مجازی زده می‌شود ناراحت نمی‌شوم، اما فرد انقلابی باید از جنس گفتمان ولی‌فقیه، سردار سلیمانی و آدم‌های ارزشی در جامعه باشد.

زینی‌وند ادامه داد: اگر من در چنین مواردی ناراحت شوم به خاطر مظلومیت انقلاب و ایثارگان باید ناراحت شوم نه به خاطر اینکه جوانی در جایی حرفی بزند.

استاندار کرمان اظهار داشت: از خانواده ایثارگران به دور نیستم و اعتقاد دارم با توجه به اینکه نسل ایثارگران و انقلابیون اصیل ما در دهه‌های روند طبیعی زندگی هستند باید قدر آنها را بدانیم و نظرشان را بنویسیم و رفتارشان را ثبت کنیم و این مسئله هم با تزویر نمی‌شود و انقلاب نیازی به شعار توخالی و غیر عملکردی ندارد.

وی ادامه داد: رفتار ما نماد اسلام است نه شعار ما. کسی به شعار توجه نمی‌کند و تلاشمان است که در دفاع مقدس بتوانیم بخشی از کلیدواژه‌هایی که به عنوان یک دانشجو آموختم و به سهم خود در تولید گفتمان اصیل انقلاب در دهه گذشته نقشی ایفا کنم، ترویج و تبیین کنیم.

تدارک ۳۰۰ فعالیت در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از تدارک ۳۰۰ فعالیت ذیل چهل و یک برنامه محوری به مناسبت هفته چهل و یکمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان خبر داد و افزود: نخستین برنامه هفته دفاع مقدس ارتباط ویدئو کنفرانسی استانها با رئیس جمهوری است که از ۶۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از تولیدات این استان در سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی، ۲۵ اینفوگرافی عملیات‌های لشکر ۴۱ثارالله، ۱۰ تابلو نقاشی دوران نوجوانی سردار سلیمانی با عنوان ' نوجوان مرد'، ۵ مستند بنیاد شهید و مجموعه‌های موشن‌گرافی و پویانمایی را از برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

مهدوی‌فرد ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ایستگاه‌های سلامت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) در گلزار شهدای کرمان، پخش مستند نقش لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات والفجر هشت و کربلای پنج، برنامه وحدت نیروهای مسلح به میزبانی سپاه، کنگره مجازی گفتمان دفاع مقدس از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

افرادی که نسبت به استاندار کرمان به عنوان مهمان ما نامهربانی کردند باید عذرخواهی کنند

فرمانده تیپ حاج یونس زنگی‌آبادی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و عضو ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان نیز گفت: حاج قاسم به ما یاد داده که هر جا حقی از مومنی ضایع می‌شود باید از او دفاع کرد.

ابراهیم شهریاری ادامه داد: به نوبه خود از استاندار کرمان تشکر می‌کنم که برای رزمندگان و خانواده معظم شهدا و جانبازان وقت بسیار گذاشتند.

شهریاری گفت: دکتر زینی‌وند در سرکشی از خانواده شهدا و وقتی که برای رزمندگان گذاشتند، مشکلات آنها را حل و برطرف کردند، لذا افرادی که نسبت به مهمان ما در این استان نامهربانی کردند باید عذرخواهی کنند.

وی تصریح کرد: آنچه در رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران از سوی دکتر زینی‌وند دیدیم، بیش از دیگر استانداران حتی از جامعه ایثارگری دیدیم.

وی ادامه داد: ایشان نسبت به جامعه ایثارگری در استان نهایت تلاش و همدلی را گذاشته‌اند و احترام به بچه‌های رزمنده و جهاد و سپاه و ارتش و بسیجی داشته و دارند.

سردار حسنی‌سعدی مسول گلزار شهدای کرمان نیز از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جدار مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و چاپ و توزیع یک هزار جلد کتاب ۲۰۰ خاطره از سردار دلها به نام ' هزار و دوازدهمین' نام برد.

احمد گرویی مدیرکل بنیاد شهید استان نیز از چاپ ۲۰ جلد وصیتنامه شهدای این استان خبر داد و گفت: ۵۲ مستند شهدا با صدا و سیمای مرکز استان کرمان منعقد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد