مرکز رشد در دانشگاه آزاد کرمان دایر می شود


مرکز رشد در دانشگاه آزاد کرمان دایر می شود

کرمان - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت ایجاد شتاب دهنده و سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های فناور و دانش بنیان را دارد، گفت: تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد و استقرار یک واحد مرکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی به امضای دو طرف رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، محمدرضا سپهوند ضمن تشکر از رویکرد و دیدگاه فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسیر موجود برای تحقق این اهداف، مسیری سخت و دشوار است که می‌توان با همکاری و حمایت دو مجموعه به خوبی آن را پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل خصوصی بودن قابلیت ایجاد شتاب دهنده و سرمایه‌گذاری بر روی شرکت های فناور و دانش بنیان را دارد و ورود دانشگاه آزاد به بحث سرمایه گذاری و حمایت مالی ایده‌های فناورانه می‌تواند موجب کسب درآمد برای دانشگاه و زمینه رغبت دانشجویان و اساتید دانشگاه به فعالیت های کارآفرینی شود.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل جایگاه فرهنگی خود می‌تواند با فعال کردن مراکز رشد گام بزرگی در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی مبتنی بر علم بردارد.

این مسئول با تاکید بر وظیفه پارک علم وفناوری در خدمات‌دهی به تمامی ارکان جامعه خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری وظیفه ایجاد بستر و حمایت از شرکت‌های داشن‌بنیان برای رشد و توسعه را به عهده داشته و تامین سرمایه برای این شرکت‌ها در رویدادهای مختلف که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود، صورت می‌پذیرد.

دانشگاه آزاد برای ارتقا به دانشگاه کارآفرین به یاری پارک علم و فناوری نیاز دارد

رئیس دانشگاه آزاد کرمان نیز ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی و تجاری‌سازی علم و تبدیل آن به ثروت گفت: دانشگاه‌های نسل اول بر پایه انتقال اطلاعات به نسل‌های آینده فعالیت می‌کردند و این روند در دانشگاه‌های نسل دوم تبدیل به تولید علم و انتقال دانش شد، اما می‌توان با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علم را به تولید ثروت رساند.

علیرضا منظری توکلی افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم، علاوه بر موارد یاد شده می‌بایست پاسخگوی نیازهای اجتماعی جامعه نیز باشند.

وی گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در راستای ارتقا خود به یک دانشگاه کارآفرین و محل کسب ثروت به یاری پارک علم وفناوری در این زمینه نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی