نماینده یزد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در دستور کار است


نماینده یزد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در دستور کار است

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان فرهنگی، مدنظر نمایندگان مجلس است و تحقق آن به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد صالح جوکار عصر دوشنبه در نشست با تعدادی از فعالان صنفی، روسای کانون‌های بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش یزد افزود: لایجه همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان در اولویت است و برای اجرای کامل آن از هیچ تلاشی توسط مجلس دریغ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان به خصوص فرهنگیان پیشکسوت حق بزرگی بر گردن نظام تعلیم و تربیت و نیروی انسانی کشور در بخش‌های مختلف دارند ادامه داد: همسازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد مهم و مورد تاکیدی است که تاکنون در مجلس اقداماتی برای اجرای آن شده و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش برخی حقوق‌ها برای شاغلان در مجموع صحیح نیست و باید به وضعیت پیشکسوتان عرصه تعلیم و ترییت و معلمان بازنشسته که حق بزرگی بر گردن همگان دارند بیش از گذشته با جدیت پیگیری و اقدام لازم و مناسب به عمل آید.

جوکار بیان کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در کنار طرح همسازی سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد اساسی و مطالبه دیگر برحق این قشر دلسوز و فرهیخته کشور است و هر کاری را برای رفاه و خدمت به آنها انجام دهیم یک وظیفه و اجرا می‌شود.

این نماینده مجلس گفت:صندوق‌های بازنشستگی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی معلمان باید در چارچوب مقررات و بدون وابستگی برای رسیدگی به حقوق اعضا و امور صنفی جامعه بزرگ هدف خود جدی فعالیت کنند و دولت و مجلس از آن حمایت مادی و معنوی دارد.

جوکار تصربح کرد: این کانون‌ ها و انجمن‌های صنفی باید در کشور با حمایت ها تقویت شود که نقش مهمی در پیگیری مسایل، مشکلات و مطالبات جامعه هدف به خصوص پیشکسوتان و فعالان فرهنگی و معلمان فداکار کشور دارند که موضوعی مهم و ضروری است .

طی سال‌های اخیر بارها بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد با حضور در مقابل استانداری و شعبه کانون بازنشستگان بر رسیدگی به مطالبات خود تاکید کردند.

استان یزد ۱۵ هزار فرهنگی بازنشسته و حدود ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری حدود ۲۷۰ هزار نفر اعلام شد که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در حال تحصیل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس