طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در مهریز آغاز شد


طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در مهریز آغاز شد

یزد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز از اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در شهرستان خبر داد و گفت: این طرح شامل افراد 50 تا 69 سال است که در هفت مرکز شهری و روستایی و 20 خانه بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر سید علیرضا پورمازار روز دوشنبه در نشستی با پزشکان مراکز جامع سلامت منطقه افزود: این سرطان یک بیماری شایع و در عین حال قابل پیشگیری و همواره توجه مراکز سلامت و بهداشتی است .

وی با بیان اینکه غربالگری کلید اصلی پیشگیری از افزایش سرطان روده بزرگ است ادامه داد: زمان طلایی برای انجام غربالگری مرحله قبل از پیدایش علایم است که شانس درمان و معالجه بیماری را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

این مسئول اظهار کرد: این سرطان دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است و اکثر موارد (بالای ۹۰ درصد) سرطان روده بعد از ۵۰ سالگی بروز می‌کند.

پورمازار ادامه داد: این سرطان مقام چهارم را در بین انواع سرطان‌ها و مقام دوم را در بین سرطان‌های دستگاه گوارش (بعد از معده) دارد.

وی تصریح کرد: در این غربالگری از تست‌های تشخیص سریع برای شناسایی موارد مشکوک اقدام و درصورت نیاز به سطح بالاتر ارجاع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت