کاهش استفاده از سلاح گرم در باشت نیازمند عزم دستگاه های فرهنگی است


کاهش استفاده از سلاح گرم در باشت نیازمند عزم دستگاه های فرهنگی است

گچساران - ایرنا-رئیس دادگستری باشت گفت: استفاده از سلاح گرم در نزاع های دسته جمعی،آیین های عروسی و عزاداری معضلی اجتماعی در شهرستان است که کاهش این پدیده نیازمند مشارکت همه دستگاه های فرهنگی و رسانه های ارتباط جمعی است.

به گزارش ایرنا، سعید کریمی زاده روز دوشنبه در نشست فرهنگ عمومی باشت افزود:جرایم سنگین در باشت، کم است ولی نزاع های دسته جمعی و استفاده از سلاح گرم به یک معضل در این شهرستان تبدیل شده است.

وی بیان کرد:تیراندازی در آیین های تشییع جنازه و جشن های عروسی باعث ایجاد صدمات غیرقابل جبرانی به شهروندان شده است تا جایی که برخی از اهالی در این آیین ها جان خود را از دست داده اند.

وی با تاکید بر این که سلاح های غیرمجاز باید جمع آوری شود اظهار داشت: کار فرهنگی و فرهنگ سازی در این زمینه می تواند در کاهش روحیه خشونت در جامعه موثر باشد.

کریمی زاده تاکید کرد:تهیه تولیدات هنری برای نمایش در شبکه های اجتماعی می توانند نقش موثر و اثربخشی در کاهش این پدیده داشته باشند.

رییس دادگستری باشت با طرح مباحث طایفه گرایی اظهار داشت: تنش ها و تعصبات طایفه ای به عنوان یکی از عوامل نزاع های دسته جمعی محور فعالیت های فرهنگی در این مقوله باشد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت نیز در این نشست از برنامه ریزی برای برگزاری آیین پیاده روی به مناسبت اربعین حسینی در شهرستان خبر داد و گفت: آیین پیاده روی اربعین حرکتی مردمی است که از چند سال قبل به همت مردم آغاز شد و به تدریج گسترش یافته تا جایی که امروز این حرکت به یکی از مولفه های فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

حجت الاسلام امید گنجه ای افزود: از همه دستگاه های اجرایی و هیات های مذهبی برای برگزاری باشکوه این آیین انتظار مشارکت داریم.

فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست ابراز داشت: وظیفه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی در سه مقوله حمایت، هدایت و نظارت خلاصه می شود.

سیدمسعود حسینی اظهار داشت: مدیریت آیین پیاده روی اربعین با ستاد مردمی این برنامه است و دستگاه های اجرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا متولیان را حمایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...