بسکتبال بانوان گرگان بدون تغییرنام در لیگ‌برتر شرکت می‌کند


بسکتبال بانوان گرگان بدون تغییرنام در لیگ‌برتر شرکت می‌کند

گرگان- ایرنا- رییس هیات بسکتبال گرگان گفت: تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان که در 2 سال اخیر درخشش خوبی در لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور داشت امسال بدون تغییر نام در فصل جدید رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

حمیدرضا کلاسنگیانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که تلاش داشتیم تا شهرداری گرگان همانند تیم مردان، تیم بانوان را هم زیر پوشش قرار دهد، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته جلساتی با رییس کمیسیون مربوطه شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری و کمیته فنی برگزار شد و حمایت و زیر پوشش قرار دادن تیم زنان زیر نظر شهرداری تایید شد اما از آنجایی که این تصمیم نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان (رای مثبت حداقل پنج نفر از ۹ عضو اصلی شورا) داشت، ابتدا در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورا مطرح و مصوب و سپس به صحن علنی آورده شد.

وی بیان کرد: در جلسه روز شنبه گذشته شورای اسلامی مساله حمایت شهرداری از تیم بسکتبال زنان و حضور این تیم با نام شهرداری گرگان (تیم بسکتبال زنان شهرداری گرگان) بحث و تبادل نظر شد که در پایان اعضای شورای اسلامی به حمایت مالی از این تیم رای مثبت دادند.

وی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری گرگان، یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر با تغییر نام این تیم از تیم بسکتبال زنان شهر گرگان به تیم بسکتبال زنان شهرداری گرگان موافقت نکردند و اعلام داشتند که تنها مبلغ مصوب شده را به عنوان حمایت از این تیم پرداخت خواهند کرد.

بسکتبال بانوان گرگان بدون تغییرنام در لیگ‌برتر شرکت می‌کند حمیدرضا کلاسنگیانی رییس هیات بسکتبال گرگان

رییس هیات بسکتبال گرگان گفت: در تلاش هستیم تا بخش دیگر هزینه‌ها را با کمک دیگر حامیان مالی تامین کنیم البته در کنار حمایت شورا و شهرداری از این تیم، اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان گرگان نیز حمایت‌های دیگری از تیم بسکتبال زنان شهر گرگان خواهند داشت.

وی بیان کرد: نیکا بیک‌لیک‌لی سرمربی این تیم که بومی شهر بوده و ۲ سال قبل توانست این تیم را به مقام نایب قهرمانی برساند، هفته گذشته با حضور در کنار تیم، کار خود را آغاز کرد و دور جدید تمرینات از هفته گذشته با بازیکنان بومی آغاز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دیر تصمیم گرفتن برای حضور این تیم در لیگ برتر و و همچنین وضعیت بودجه و اعتبار تیم، نتوانستیم بازیکنان ملی‌پوش و غیربومی جذب کنیم و بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا در سال جاری بازیکنان بومی بتوانند با ارائه بازی‌های خوب و تماشاگر پسند، سهیمه لیگ برتر را برای فصل آینده حفظ کنند.

بسکتبال بانوان گرگان بدون تغییرنام در لیگ‌برتر شرکت می‌کند تصویری از مسابقه تیم بسکتبال زنان گرگان در لیگ برتر

رییس هیات بسکتبال گرگان اظهارداشت: البته تمرینات تیم بسکتبال زنان شهرداری گرگان از اواسط مرداد ماه سال جاری با حضور کادر فنی بومی، در محل خانه بسکتبال گرگان آغاز شد و از هفته گذشته با حضور سرمربی دور جدید تمرینات ادامه یافت.

وی بدون اشاره به بودجه سال جاری تیم بسکتبال زنان شهرداری گرگان تصریح کرد: تلاش داریم تا در صورت صعود به مرحله پلی‌آف (حذفی) فصل آتی بازیکنان بهتری را که رقم قرارداد آنان متناسب با بودجه تیم باشد جذب کنیم تا بتوانیم در سکوهای بهتری در رده‌بندی نهایی قرار گیریم.

کلاسنگیانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دیر تعیین تکلیف شدن وضعیت تیم برای حضور در لیگ برتر، جذب نکردن بازیکن کمکی، دیر مشخص شدن حامی مالی، دیر مشخص شدن سرمربی تیم و داشتن توقع و انتظار مردم شهر با توجه به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم بسکتبال زنان شهر گرگان در ۲ فصل قبل و حضور سرمربی جدید و مسائل مشابه، اظهارداشت: در ۲ سال گذشته متاسفانه برخی افراد که مسئولیت داشتند، هیچ وقت هیات بسکتبال گرگان و حتی اداره ورزش و جوانان شهرستان را هم در جریان امورات نمی‌گذاشتند و ما در جریان حداقل مسائل تیم در این مدت نبودیم.

وی بیان کرد: امسال همین آقایان با توجه به نبود بودجه و اعتبار برای حمایت از این تیم و مشخص نبودن حامی مالی مناسب، به نقطه ای رسیدند که تیم را در آستانه فروپاشی بردند اما هیات بسکتبال گرگان با رایزنی و برگزاری جلسات با مدیرکل ورزش و جوانان استان و رییس اداره ورزش و جوانان مرکز استان (گرگان) به این نتیجه رسید تا با شهرداری و شورای شهر جلساتی برگزار و آنان را متقاعد کند تا از تیم زنان گرگان برای حضور در لیگ برتر در کنار حمایت از تیم مَردان، حمایت لازم را داشته باشند.

بسکتبال بانوان گرگان بدون تغییرنام در لیگ‌برتر شرکت می‌کند تصویری از حضور تیم بسکتبال زنان گرگان در لیگ برتر

وی خاطرنشان ساخت: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا معتقد است که شهرداری باید به همه تیم‌های این شهر که در لیگ‌های مختلف کشوری حضور دارند، توجه لازم را داشته باشد که به همین منظور به شدت در تلاش و پیگیر برای تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان است.

رییس هیات بسکتبال گرگان گفت: از آنجایی که بسکتبال در گرگان پیشینه قوی دارد و مردم علاقمند و پیگیر بیشماری دارد، این عضو شورا معتقد است که به این رشته به خصوص تیم‌های مردان و زنانش که در لیگ برتر حضور دارند، توجه ویژه‌تری شود.

به گفته وی با تاسیس باشگاه شهرداری گرگان، خیلی از مشکلات ورزش شهر حل خواهد شد.

کلاسنگیانی اضافه کرد: تیم سال گذشته بسکتبال زنان گرگان با توجه به مشخص نبودن حامی مالی و نداشتن بودجه و اعتبارات لازم برای جذب و به خدمت گرفتن بازیکن، انتظارات مردم شهر را براساس کسب عنوان نایب قهرمانی فصل قبل‌تر از آن برآورده نکرد اما باید یک فکر اساسی به منظور حمایت از این تیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: تیم جدید در شهرداری و اعضای شورای شهر گرگان، نگاه متفاوت، جدیدتر و گسترده‌تری نه تنها به بسکتبال بلکه به کل ورزش شهر دارند که بدون شک با توجه به پتانسیل ورزشی موجود در بیشتر رشته‌ها، با تاسیس باشگاه شهرداری گرگان، مشکلات حضور تیم‌های مستعد حضور در لیگ‌های مختلف کشوری حل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار