30 واحد فناور در مرکز رشد بروجرد فعال است


30 واحد فناور در مرکز رشد بروجرد فعال است

بروجرد - ایرنا - مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد گفت: 30 واحد فناور در مرکز رشد این شهرستان فعال است، که آمادگی حمایت از صاحبان ایده و طرح برای تولید و تجاری سازی ایده‌ها را دارد.

مجید پیرداده روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این ۳۰ واحد فناور در حوزه‌های برق، الکترونیک، آی تی، صنایع دستی و مکانیک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد و پارک علم و فناوری لرستان حمایت هایی را از واحدهای فناور مستقر در این مجموعه دارند، تصریح کرد: از جمله این حمایت ها می توان به ارایه تسهیلات قرض الحسنه برای نمونه سازی و تجاری سازی محصولات فناورانه این واحدها اشاره کرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد با تاکید بر اینکه کمک هزینه های دیگر نیز برای واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد تعریف شده است، افزود: این کمک هزینه ها شامل حمایت های مالی ویژه حضور در کارگاه های آموزشی، ارایه خدمات آزمایشگاهی، کمک هزینه حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی می شود.

پیرداده با اشاره به اینکه همچنین شرکت های خدماتی را برای حوزه فروش و بازاریابی محصولات شرکت های فناور جذب کرده ایم، اظهار داشت: واحدهای فناوری که نمونه محصول خود را تولید کرده اند و آن محصول قابلیت تولید انبوه، تجاری سازی و صادرات دارد، با مشارکت شرکت های خدماتی مذکور می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی با اشاره به رایزنی با بنیاد برکت گفت: این مجموعه تسهیلات حمایتی خوبی دارد و با توجه سطح همکاری خوبی که بین بنیاد برکت و مجموعه پارک علم و فناوری لرستان شکل گرفته است، حمایت های لازم از شرکت های فناور رقم خواهد خورد.

پیرداده با تاکید بر اینکه در این مدت چندین دوره آموزشی مدنظر و مورد نیاز واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد بروجرد را برگزار کرده ایم، بیان کرد: دوره آموزشی قوانین کار که واحدهای فناور روزانه با آن ها سر و کار داشتند از جمله دوره های برگزار شده بوده است؛ همچنین در حوزه قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی با همکاری اداره امور مالیاتی و مجموعه تامین اجتماعی استان دوره های آموزشی را برگزار کرده ایم.

وی تصریح کرد: صاحبان ایده می توانند در قالب هسته های فناور جذب مراکز رشد شوند و از حمایت هایی که مجموعه پارک علم و فناوری استان دارد، بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس