استاندار: ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج تا 15 مهر به اتمام می‌رسد


استاندار: ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج تا 15 مهر به اتمام می‌رسد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: عملیات ریل‌گذاری و ساخت سالن‌های مسافربری و باربری پروژه راه‌آهن همدان - سنندج تا 15 مهر امسال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان در محور سنندج- دیواندره اظهار داشت: یکی از وعده‌هایی که به مردم دادم، اتمام پروژه راه‌آهن همدان - سنندج در دوره خدمت ام بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، کار ریل گذاری آن تا نیمه اول مهر امسال پایان می‌یابد و پیمانکار آن را تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه عواملی مانند قطعی برق و کمبود سیمان باعث تاخیر در اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج شد، افزود: از کل مسیر ۱۵۱ کیلومتری آن، ریل گذاری هفت کیلومتر آن باقی مانده است که تا ۱۵ مهر به اتمام می‌رسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ متر تا یک کیلومتر ریل گذاری انجام می شود، ادامه داد: ۱۵ مهرماه به صورت آزمایشی لوکوموتیو از این مسیر عبور خواهد کرد و کار نهایی شدن و بهره‌برداری از آن نیز یک ماه تا ۴۵ روز بعد انجام می‌شود.
استاندار: ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج تا 15 مهر به اتمام می‌رسد
تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود

مرادنیا همچنین به پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان اشاره کرد و گفت: بر اساس وعده‌ای که پیمانکار داده، پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی مریوان(در مسیر ارتباطی سنندج - دیواندره - مریوان) تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: این تقاطع از نقاط حادثه خیز استان بود و بخاطر عدم آشنایی رانندگان کامیون‌های عبوری از مریوان به سمت سنندج، هر از گاهی حوادث ناگوار رانندگی اتفاق می‌افتاد.

استاندار کردستان به پیگیری برای اجرای این پروژه با همت اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: اکنون تقاطع از نظر فنی آماده است، فقط بحث آسفالت آن مانده که تا همین هفته تامین خواهد شد و تا یک ماه آینده بهره برداری می‌رسد.

سرپرست کارگاه این پروژه هم با اشاره به اینکه این طرح ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده قیرپاشی و آسفالت است، اضافه کرد: تاکنون برای اجرای آن ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای آسفالت هم حدود ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

ابراهیم مینویی با اشاره به اینکه به ۱۰ هزار تن آسفالت نیاز داریم، ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، ترافیک و نقاط حادثه خیز سه راهی مریوان، دیواندره و سنندج رفع خواهد شد.

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته