13 هزار قلم تجهیزات ورزشی به مدارس کردستان ارسال شد


13 هزار قلم تجهیزات ورزشی به مدارس کردستان ارسال شد

سنندج- ایرنا- در آستانه سال تحصیلی جدید و با حضور جمعی از مدیران و مسوولان آموزش و پرورش کردستان ،13 هزار قلم وسایل و تجهیزات ورزشی در قالب کاروان مهر با نشاط به مدارس استان ارسال شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز دوشنبه در آیین ارسال این تجهیزات با تقدیر از معاونت تربیت و سلامت استان و دست اندرکاران این حوزه به جهت تهیه و آماده سازی تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید،اظهار داشت: این اقدامات موجب با نشاط‌سازی، شادابی و پویایی مدارس و دانش آموزان می‌شود.

رشیدقربانی با اشاره به سابقه ارسال تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس استان در چند سال اخیر، این اقدام را یکی از فعالیت های ماندگار معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی یادآور شد: معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از این فرصت، اقلام مورد نیاز را به صورت نسبی و در حد توان تهیه و توزیع کرده اند که امیدواریم این اقدام استمرار داشته باشد و باعث تحرک و پویایی دانش آموزان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان سلامت را یکی از شاخص های رفاه و آسایش هر انسانی اعلام کرد و گفت: هر کاری که به حفظ سلامت کمک می‌کند باید به آن توجه کرد.

وی افزود: ورزش یکی از آن مقوله هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تهیه تجهیزات ورزشی بستر این کار را فراهم می کند و همه باید در راستای تجهیز مدارس و توجه به بهداشت محیط تلاش کنیم.

قربانی همچنین به تجهیز 500 سرویس بهداشتی مدارس استان به مناسبت سال تحصیلی جدید اشارع کرد و اظهار داشت: در آینده سرانه بهداشتی مدارس نیز ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به رویکرد و تجارب جهانی، کشورها و همچنین تجربه خانواده‌ها در موضوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری، بستر لازم برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: افزایش سطح آگاهی مردم در قبال ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون عمومی، فرهنگیان و در آینده نزدیک واکسیناسیون دانش آموزان دوره دبیرستان، باعث کاهش دغدغه،ها شده است ، اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مورد تاکید ایت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، رویکرد جهانی را تمایل به سمت بازگشایی حضوری به صورت تدریجی دانست وگفت: تجارب جهانی بیانگر آن است که در بهترین حالت در حوزه آموزش با وجود زیر ساخت‌های قابل قبول و تجهیزات ارتباطی در کشورهای پیشرفته ، آموزش مجازی 50 درصد موثر بوده است و در سایر حوزه ها از جمله تربیتی، روانشناسی و فرهنگی این آمار کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی دانش آموزان در خانه شکل نمی گیرد، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا بستر حضوری شدن کلاس‌های درس فراهم شود و حضور دانش‌آموزان در مدارس یک نیاز بوده و امروز تحرک و ورزش دانش‌آموزان نیز یک ضرورت است.

ارسال هفت میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: در قالب کاروان مهر بانشاط هفت میلیارد ریال تجهیزات ورزشی شامل انواع توپ رشته،های ورزشی، طناب، حلقه هولاهوب، شطرنج، دارت، راکت تنیس روی میز، راکت بدمینتون، تور دروازه فوتسال با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار به مناطق شانزده گانه استان ارسال شد.13 هزار قلم تجهیزات ورزشی به مدارس کردستان ارسال شد

افشین خوشگوار افزود: با توجه به این که دانش آموزان تقریبا یک سال از فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه ای دور بوده اند، در تلاشیم شرایطی فراهم شود که در بازگشایی حداقلی نیز نشاط و شادابی را با فعالیت‌های ورزشی به مدارس باز گردانیم.

وی اضافه کرد: در کنار تهیه و ارسال تجهیزات ورزشی، هفته آینده چهار کلاس درس تربیت بدنی و پنج مدرسه پویا در شهرستان‌های مختلف استان با هدف افزایش سرانه زمان فعالیت ورزشی دانش‌آموزان به بهره برداری خواهد رسید.

استان کردستان ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)