سرپرست فرمانداری:ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در گیلانغرب ایجاد می شود


سرپرست فرمانداری:ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در گیلانغرب ایجاد می شود

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اعلام اینکه ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در این شهرستان ایجاد می شود، گفت که این ناحیه در حال جانمایی است تا واحدهای پراکنده سامان دهی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی به منظور جلوگیری از خام فروشی قیر طبیعی، افزود: برنامه های متناسب با تولیدات قیر طبیعی در این شهرستان در راستای جلوگیری از خام فروشی این ماده ارزشمند معدنی اجرا می شود.

وی اظهار داشت:بخش قابل توجه قیر طبیعی استخراجی از معادن این شهرستان به صورت خام فروشی عرضه می گردد که هیچ گونه ارزش افزوده ای برای استان کرمانشاه و کشور ندارد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: به لحاظ ذخایر غنی در منطقه فرآوری، افزایش کیفیت و استاندارد سازی قیر طبیعی نیازمند آموزش نیروی انسانی ماهر است.

رضایی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انعقاد تفاهم نامه سه جانبه فرمانداری، فنی و حرفه ای و انجمن معدن داران قیر طبیعی نهایی شده و تربیت نیروی انسانی با استفاده از امکانات فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری:ناحیه صنعتی فرآوری قیر طبیعی در گیلانغرب ایجاد می شود

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه هم آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را به منظور آموزش لازم در بخش های استخراج، فرآوری، تجارت و همچنین صادرات اعلام کرد و گفت: این امر علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق تولید باعث بهبود کیفیت قیر طبیعی منطقه در بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

یاور محمدی اظهار داشت: آمادگی ارایه آموزش های لازم در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و دیگر رشته های متناسب با ظرفیت های شهرستان را داریم.

۱۱ واحد فرآوری تولید پودر بیتومین از قیر طبیعی این معادن در شهرستان ایجاد شده و ۱۳۲ نفر نیز در این بخش مشغول به کار هستند و سالیانه بیش از ۶۰ هزار تن قیر طبیعی در گیلانغرب تولید می شود.

۹۰ درصد ذخایر قیر طبیعی استان کرمانشاه و بیش از ۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی (بیتومین) کل کشور در شهرستان گیلانغرب وجود دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی