امام جمعه زاهدان: فرهنگ جهاد نسخه حیات‌بخش برای همه عرصه‌هاست


امام جمعه زاهدان: فرهنگ جهاد نسخه حیات‌بخش برای همه عرصه‌هاست

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع، نسخه حیات‌بخش برای همه عرصه‌هاست.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یک قطعه طلایی و نورانی در تاریخ ایران به شمار می‌رود، در پاسخ به این سوال و شبهه که با وجود این همه تلفات انسانی و اقتصادی چرا باید با دشمنان مقابله کرد، اظهارداشت: طبق آموزه‌های قرآن کریم اگر گروهی در برابر مستکبران و متجاوزان نایستند و مقابله نکنند، اول اینکه در زمین فساد رخ داده و دیگر اینکه نمادهای دینی از بین می‌رود.
امام جمعه زاهدان با استناد به آیاتی از قرآن کریم به وصف شهدا پرداخت و عنوان کرد: شهدا یعنی کسانی بودند که به وعده خداوند اعتماد کردند و به عنوان ادای تکلیف به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و دست از زندگی برداشتند و همه سختی‌ها را تحمل کردند، جواهرهایی بودند که قدر آنها شناخته نشده است.
آیت‌الله محامی ادامه داد: در قرآن کریم، شهادت دری است که خداوند آن را برای اولیاء مخصوصش باز کرده است و خوب‌های امت برای این امر انتخاب می‌شوند کسانی که ارتباط خاصی با خداوند داشتند.
وی با تشکر از کار بزرگ ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ادامه مسیر شهدا و انتقال پیام دفاع مقدس، نکاتی را از جمله فراگیری زمانی و مکانی و فعالیت در طول سال؛ مردمی بودن مراسم و فرهنگ‌سازی برای دفاع مقدس متذکر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !