پیشتازی حزب روسیه متحد در انتخابات دوما


پیشتازی حزب روسیه متحد در انتخابات دوما

خبرگزاری آریا- با شمارش بیش از 80 درصد آراء انتخابات دومای روسیه، حزب حاکم «روسیه متحد» با کسب بیش از 49 درصد آراء، همچنان پیشتاز است.

پیشتازی حزب روسیه متحد در انتخابات دوما
خبرگزاری آریا- با شمارش بیش از 80 درصد آراء انتخابات دومای روسیه، حزب حاکم «روسیه متحد» با کسب بیش از 49 درصد آراء، همچنان پیشتاز است.
به گزارش خبرگزاری آریا، با شمارش بیش از 80 درصد آراء انتخابات دومای (مجلس فدرال ملی) روسیه، حزب حاکم «روسیه متحد» با کسب بیش از 49 درصد آراء، همچنان پیشتازی خود را حفظ کرده و بیشترین تعداد صندلی‌های دستگاه قانونگذاری این کشور را بدست آورده است.
پس از روسیه متحد، حزب «کمونیست‌های فدراسیون روسیه» با کسب 20 درصد آراء در جایگاه دوم قرار دارد.
دیگر احزاب روسیه، از جمله «حزب لیبرال دمکرات»، «حزب سبزها»، «حزب سیب» با کمتر از 10 درصد آراء باقیمانده صندلی‌های دوما را بین خود تقسیم خواهند کرد.
سرگئی سابیانین شهردار مسکو، میزان مشارکت پایتخت نشینان را حدود 50 درصد اعلام کرد.
تاکنون راهیابی 5 حزب عمده روسیه به دوما قطعی شده است.
همزمان با انتخابات مجلس فدرال (دوما)، استانداران، فرمانداران، معاونان منطقه‌ای و شهرداران شهر‌های بزرگ روسیه نیز با رای مردم انتخاب می‌شوند..
به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا، در انتخابات این دوره امکان رای دهی از راه دور نیز فراهم بود و بسیاری از مردم، مقامات و شخصیت‌های سیاسی روسی از راه دور رای دادند.
والنتینا ماتویینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه با تمجید از مشارکت مردم کشورش در انتخابات گفت: گزارش‌های متعددی از بروز تخلف انتخاباتی به کمیسیون مرکزی انتخابات واصل شدت، اما اکثریت قریب به اتفاق این گزارش‌ها جعلی و غیر مستند است.
خانم ماتوینکو افزود: در صورت قطعی شدن موارد تخلف و نقض قانون، بطور قاطع برخورد خواهد شد، اما به طور قابل توجهی این گزارش‌ها جعلی بوده است.
وی با انتقاد شدید از مداخله کشور‌های خارجی از جمله آمریکا و برخی کشور‌های غربی، خاطرنشان کرد: این کشور‌ها تلاش گسترده‌ای صورت داده‌اند تا شرایط برگزاری انتخابات را غیرواقعی جلوه داده و زمینه ناآرامی در روسیه را فراهم کنند.
رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت: آن‌ها در وهله نخست سعی می‌کنند با تلقین بروز تخلف و تقلب در انتخابات، فضا را متزلزل و متشنج کنند، اما روسیه ابزار‌هایی را ایجاد کرده است که به هیچکس از خارج اجازه نمی‌دهد نتایج انتخابات را تحریف کرده یا بر آن‌ها تأثیر بگذارد.
انتخابات روسیه به منظور انتخاب اعضای مجلس دوما و مجالس 39 منطقه فدرال این کشور طی روز‌های 17 تا 19 سپتامبر برگزار شده است و 110 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه میزان مشارکت در این انتخابات را 45 درصد اعلام کرده است.
گفتنی است 14 حزب در این انتخابات شرکت کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر