وزارت خارجه آمریکا: ادامه بررسی پرونده هسته ای ایران در وین است نه در دیدار وزرای دو کشور


وزارت خارجه آمریکا: ادامه بررسی پرونده هسته ای ایران در وین است نه در دیدار وزرای دو کشور

دولت آمریکا قرار است در خصوص پرونده هسته ای ایران در وین مذاکره کند و با این هدف دیدار شخصی وزرای خارجه ایالات متحده و ایران در چارچوب اجلاس فعلی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه بارکس راگلس مسئول دفتر امور سازمان های بین المللی وزارت خارجه آمریکا در این باره اطلاع داد.

وی بیان داشت : آمریکا قرار است در خصوص پرونده هسته ای ایران در وین مذاکره کند و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در چارچوب اجلاس فعلی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار شخصی نخواهند داشت.

بارکس راگلس در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران که در ارتباط با حضور وزیر خارجه آمریکا در مراسم های حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد، گفت: " همانطور که گفتم ما انتظار داریم که مذاکرات ما در وین ادامه یابد."

از راگلس به طور مستقیم سوال شد که آیا وزیر خارجه آمریکا قرار است در نیویورک با همتای ایرانی خود دیدار کند.

نماینده وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که هیات آمریکایی در جریان حضور در نیویورک مذاکراتی را برای بازگشت به رعایت معاهده هسته ای با ایران باشرکای خود در گروه 5+1 شورای امنیت خواهند داشت. بارکس راگلس گفت: " در ارتباط با ایران، ایالات متحده به راهی که طی کرده ایم، متعهد هستیم یعنی دیپلماسی معنا دار با هدف اطمینان از تحقق اجرای متقابل برجام. و دولت آمریکا مشورت با سایر اعضای دائم شورای امنیت و همچنین با دوستان و متحدین و نمایندگان منطقه خاورمیانه را در این مسئله ادامه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل