بیش از 70 درصد از جامعه هدف در استان تهران واکسینه شده‌اند


بیش از 70 درصد از جامعه هدف در استان تهران واکسینه شده‌اند

فارس نوشت: در تهران از 10.862.252 نفر جمعیت هدف واکسیناسیون به 7.723.363 دُز واکسن کرونا تزریق شده است، این یعنی بیش از 71 درصد از جامعه هدف در پایتخت واکسن دریافت کرده‌اند.

جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با حضور محسن بندپی استاندار و علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسئولان در استانداری تهران برگزار شد.

در این نشست آخرین اطلاعات از وضعیت بیماری کرونا در تهران ارائه شد. بر این اساس در تهران از ۱۰.۸۶۲.۲۵۲ نفر جمعیت هدف واکسیناسیون به ۷.۷۲۳.۳۶۳ دُز واکسن کرونا تزریق شده است، این یعنی بیش از ۷۱ درصد از جامعه هدف در پایتخت واکسن دریافت کرده‌اند. از این بین ۲.۳۹۵.۱۳۶ نفر هر دو دُز را دریافت و مابقی موفق با تزریق یک دُز شده‌اند.

در خصوص آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در کشور، از ۵۹.۳۲۲.۶۷۷ نفر جمعیت هدف بالای ۱۸ سال برای تزریق واکسن، ۴۳.۳۷۲.۲۷۰ دُز، معادل ۷۳درصد از این جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند. بر این اساس ۱۳.۹۰۴.۷۰۲ نفر هر دو دُز و ۲۹.۴۶۷.۵۶۸ نفر تنها دُز اول را دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر در استان تهران ۲۳۴ پایگاه واکسیناسیون فعال هستند و ۱۷۵۳ گروه در این مراکز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در موج پنجم کرونا بیشترین تعداد فوتی نیز در روز ۲۰ مرداد با عدد ۲۴۱ نفر ثبت شده که این شاخص نیز با کاهشی محسوس در روز ۲۴ شهریور عدد ۱۳۷ نفر را ثبت کرده است.

تعداد مراجعین سرپایی در استان تهران که در روز ۱۶ مرداد رقم ۲۲۰۲۹ نفر را ثبت کرده بود در حال حاضر روندی کاهشی در پیش گرفته است و میانگین این شاخص در دهه سوم شهریور به حدود ۱۱ هزار نفر در روز رسیده است. تعداد فوت شدگان هم به طور متوسط در دهه سوم شهریور ۱۳۴ نفر در روز می‌باشد.

در هفته گذشته تعداد بستری در بخش عادی و ویژه کاهش حدود ۱۳درصدی و تعداد فوت شدگان کرونا کاهش حدود ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین میزان بستری در استان تهران در روز ۱۶ مرداد با عدد ۱۸۱۲ نفر ثبت شده است. خوشبختانه این رقم در روز ۲۵ شهریور به عدد ۹۷۹ نفر رسیده است.

نتایج بررسی درصد فراوانی بستری شدگان در گروه‌های سنی مختلف هم نشان می‌دهد که گروه‌های سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶۱ تا ۷۰ سال روندی کاهشی در پیش گرفته‌اند اما گروه سنی زیر ۱۰ سال و بالای ۷۰ سال رونید افزایش دارند و سایر گروه‌ها روندی تقریبا ثابت در پیش گرفته اند.

فیروزکوه با ۲۲۱ مراجعه، دماوند با ۳۷۴ مراجعه و پاکدشت با ۶۴۸ مراجعه کمترین آمار حضور در مراکز درمانی و بهارستان با ۲۷۴۷ مراجعه، شهریار با ۲۷۰۲ مراجعه و ورامین با ۲۲۰۳ مراجعه بیشترین آمار حضور در مراکز درمانی را در میان شهرستان‌های استان تهران از آن خود کرده‌اند.

همچین میزان رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی در مراکز و اماکن استان تهران در بازه زمانی ۲۲ الی ۲۸ شهریور بدون تغییر نسبت به بازه ۱۵ تا ۲۱ شهریور ۶۰درصد عنوان شده است.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1556668

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه