فرار 6 اسیر فلسطینی اسطوره امنیتی دروغین اشغالگران را برملا کرد


فرار 6 اسیر فلسطینی اسطوره امنیتی دروغین اشغالگران را برملا کرد

تحلیلگر مشهور عرب در واکنش به بازداشت مجدد شش اسیر فلسطینی که اقدام به فرار از زندان فوق امنیتی جلبوع کرده بودند، گفت، فرار این شش اسیر، اسطوره دروغین نفوذناپذیری امنیتی اشغالگران را درهم شکست.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان، تحلیلگر معروف جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت: "صبح روز یکشنبه آخرین فصل حماسه شش اسیر فلسطینی پایان یافت؛ اسیرانی که خودشان را آزاد کردند و به روش افسانه‌ای از زندان اسرائیلی «جلبوع» فرار کردند اما حماسه مقاومت که این اسیران نماینده بالاترین مراحل آن هستند همچنان ادامه دارد و مملو از شگفتانه‌های‌ خلاقانه است، زیرا هرگز چشمه این قهرمانی‌ها خشک نمی‌شود.

أیهم نایف کممجی و یعقوب نفیعات پس از محاصره منزلی که به مدت ۱۳ روز در اردوگاه «جنین» در آن مخفی شده بودند، با هدف حفظ جان اهالی خانه‌ای که در آنجا پناه گرفته بودند، خودشان را تسلیم کردند. آن هم کجا! اردوگاه جنین که شهیدان و مردمان آن تاریخی مملو از پیروزی را محقق کرده‌اند؛ پیروزی‌هایی که به کابوس ارتش رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

پیروزی شش قهرمان این عملیات خلاقانه محقق‌ شد و شکست ذلت بار دشمن‌ صهیونیستی قوت گرفت. این پیروزی با نقش‌هایی از عزت و کرامت روی تابلوی بزرگ آرشیو قهرمانی‌های تاریخ ثبت‌ شد. این پیروزی با تمام جزئیات آن یک منبع نادر و کمیاب تدریس در تمام آکادمی‌های مقاومت در سراسر جهان است.

نهاد امنیتی اسرائیل بازداشت شش اسیر را جشن نگرفت و رهبران آن به دلیل ننگ و شرمندگی سرافکنده خواهند بود. زیرا فرار اسیران به روش انجام شده، اسطوره‌های کاذب امنیتی آنها را در مقابل شهرک نشینان و همه جهان نابود کرد و دلایل جدیدی را برای رعب و وحشت در صفوف رژیم اشغالگر و خاستگاه شهرکسازی نژاد پرستانه آن افزود.

محمود العارضه، فرمانده عملیات قهرمانانه تونل آزادی در کنار زکریا الزبیدی، هم قطار خود به رغم اینکه فاصله کمی با مادرش داشت نتوانست مادر صبور خود را در آغوش بگیرد اما تاریخ و تمام قهرمانان و شهداء آن را به آغوش کشیدند و روزی خواهد آمد که زیر پرچم‌های آزادی و پیروزی ابدی روی آوار شکست و بیرون راندن اشغالگران مادرش را در آغوش خواهد گرفت، زمانی که طعم انگور، انجیر، گلابی، آویشن و سماق را خواهند چشید که بسیار گوارتر و لذت بخش‌تر خواهند بود.

درودی از صمیم قلب به درخت انجیری که با هدیه بخشی از میوه‌های خود به محمود العارضه اسیر و پنج دوست آزاده‌اش خجسته شد؛ و سلام بر سرزمین پر برکت فلسطین که از انار، سگل، سماق، گواوا (نوعی میوه) و آویشن وحشی‌اش به آنها بخشید و با نعمت‌هایش گلویشان را تازه کرد و در شب تابستانی حیاتبخش فلسطین خنکی و سلامتی به آنها داد.

پیروزی‌ها ادامه دارند: حفاری تونل شگفت‌انگیز و اعجاب آور، پیروزی نبرد «شمشیر قدس»، رسیدن کاروان‌های سوخت به لبنان و لغو تحریم‌های اعمال شده بر لبنانی‌ها در کمتر از سه ماه به منزله آغاز مرحله جدیدی از قهرمانی‌های اسطوره‌ای و آغاز شکست اشغالگران و مزدوران آن است".

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت