خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- آغاز برداشت محصول لوبیا، برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بنیاد شهید و نیم بها شدن بلیط سینما برای خبرنگاران از مهمترین خبرهای 29 شهریورماه چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۵ برنامه محوری با ۳۵۰ عنوان برنامه از سوی بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان برگزارمی‌شود.

فریبرز نجفی روز چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در محل این اداه کل با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه آغاز هفته دفاع مقدس، همایش ویلچر رانی با شعار "رهروان خمینی، پیروان حسینی" در تپه نورالشهدای شهرکرد، همایش تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت، مراسم میهمانی لاله‌ها (گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا) با قرائت پیام مقام معظم رهبری در گلزارهای مطهر شهدای سطح استان و به صورت ویژه در گلزار شهدای شهرکرد در روز پنجشنبه یکم مهرماه برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم تجلیل از خانواده شهدای سلامت در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزای کنگره ملی لاله‌های سفید(تجلیل از خانواده شهدای منا) به صورت وبینار کشوری و تجلیل از پنج خانواده شهید منا در استان، برگزاری اجلاسیه سه هزار پیام‌آور ایثار به صورت وبینار کشوری و تجلیل از ۱۲ پیام‌آور ایثار در استان، گرامیداشت شکست حصر آبادان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دریاقلی سورانی به عنوان ناجی آبادان، نواختن زنگ ایثار در مدارس استان، برگزاری ۱۵ برنامه ورزشی و اردویی از جمله، ویلچررانی، پیاده روی، دوچرخه سورای و دارت در سطح استان و برگزاری مسابقات فرهنگی و فضاسازی شهری دریان هفته برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در حوزه ایثار شهادت و بزرگداشت ایام دفاع مقدس، گفت: دستگاه‌های فعال در این حوزه از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه پاسداران باید به صورت متمرکز و تلفیقی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با کیفیت مناسب برگزار کنند.

نجفی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌ها و رشادت‌های کسانی است که در مصاف دشمن متجاوز با همه وجود ایستادگی کردند و امروز باعث عزت، شرف و آبروی نظام و کشور هستند. و همه ما مدیون شهدا هستیم و باید با همفکری منسجم، خوب و اثرگذار هفته دفاع مقدس را در سطح جامعه گرامی برگزارکنیم تا نسل‌های جدید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس۲هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

برداشت ۱۴هزار ۸۵۱ تن حبوبات در چهامحال و بختیاری آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت ۱۴ هزار و ۸۵۱ تن حبوبات از اراضی زیرکشت استان از جمله لوبیا قرمز، چیتی، سفید و چشم بلبلی خبر داد.

عطاءالله ابراهیمی افزود: امسال پنج هزار و ۴۲۳ هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت حبوبات قرار گرفت که بیشترین سطح زیر کشت برای تولید لوبیا چیتی با ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار، لوبیا قرمز با یکهزار و ۴۰۶ هکتار، لوبیا سفید با یکهزار و ۲۰۵ هکتار بوده است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت حبوبات در استان به صورت مکانیزه کشت شده است.

بلیت پردیس سینمایی بهمن شهرکرد برای خبرنگاران نیم بها شد
مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری استان با هدف گرامیداشت جایگاه اصحاب رسانه و به منظور پاسداشت مقام خبرنگاران استان بلیت پردیس سینمایی بهمن شهرکرد را به مدت یکسال به صورت نیم بها به خبرنگاران عرضه می‌کند.

مهدی حسن‌زاده افزود: خبرنگاران، نقدنویسان و تحلیل‌گران رسانه‌ای استان نیز می‌توانند با هماهنگی با روابط عمومی حوزه هنری استان برای نقد و تحلیل آثار سینمایی اکران شده در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به صورت ویژه به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

به گفته وی، این طرح شامل همه خبرنگاران رسانه‌های استان است و خبرنگاران و اصحاب رسانه با ارائه کارت ویژه خبرنگاری یا معرفی‌نامه از مجموعه خود می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران استان می‌توانند با نقد آثار سینمایی در استان علاوه بر بالا بردن سطح کیفی آثار هنرمندان زمینه‌ساز شناخت یک اثر سینمایی برای مخاطبان باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، خبرنگاران و منتقدین استان جهت هماهنگی تحلیل و نقد آثار سینمایی پردیس سینمایی بهمن شهرکرد می توانند با مراجعه به حوزه هنری استان به آدرس شهرکرد خیابان شریعتی کوچه ۵۲ مجوز حضور در سینما را دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا