نظارت بر وضعیت بهداشتی مدارس عشایری خوزستان در دستور کار قرار گیرد


نظارت بر وضعیت بهداشتی مدارس عشایری خوزستان در دستور کار قرار گیرد

اهواز - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان گفت: لایروبی جوی‌های روباز و نظارت کافی بر وضعیت بهداشتی مدارس عشایری و روستاها در دستور کار شورای سلامت فرمانداری‌های استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا رضا نجاتی دوشنبه در نشست کمیته آب و فاضلاب و التور در سرسرای معاونت سیاسی ، اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: آهک پاشی و لایروبی جوی‌های روباز توسط شهرداری‌ها و نظارت کافی در خصوص مدارس عشایر و روستایی و بازارچه‌های عرضه کننده مواد غذایی در دستور کار فرمانداری‌ها در شورای سلامت قرار گیرد و گروه‌هایی برای بازدید تعیین شود.

وی افزود: فرمانداری‌ها باید بر وضعیت فاضلاب‌های محدود کننده تردد مردم نظارت کرده و گروه‌هایی را برای حل این معضلات و لایروبی تشکیل دهند؛ همچنین وضعیت کلرزنی و دیگر مشکلات به ویژه در شهرستان ماهشهر نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

نجاتی ادامه داد: سرریز کردن فاضلاب مشکلات بهداشتی زیادی را به دنبال دارد و در زمان شیوع ویروس کرونا نباید ظهور معضلات دیگر شده و بار حوزه بهداشت را مضاعف کند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندارخوزستان گفت: خطر بروز بیماری التور در پاییز باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین باید کلرزنی مطلوب به خوبی انجام گیرد.

در این نشست وضعیت آب و فاضلاب خوزتان به ویژه در ماهشهر و شادگان و راهکارهای پیشگیری از بیماری التور مورد بررسی قرار گرفت.

۹۰ درصد طرح جامع فاضلاب شادگان اجرا شده و موثرترین و پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کل کشور در شادگان تا اواسط مهر امسال وارد مدار خواهد شد.

هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح فاضلاب ماهشهر نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...