بی‌توجهی بنی‌صدر به هشدارها درباره تحرکات رژیم بعث


بی‌توجهی بنی‌صدر به هشدارها درباره تحرکات رژیم بعث

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در نخستین روزهای تهاجم رژیم بعث عراق به ایران، وضعیت نیروهای نظامی کشور چندان مطلوب نبود. از...

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در نخستین روزهای تهاجم رژیم بعث عراق به ایران، وضعیت نیروهای نظامی کشور چندان مطلوب نبود. از سوی دیگر پشتیبانی و عقبه جنگ هم هنوز شکل نگرفته بود. نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی در چنین شرایطی با یک تهاجم همه‌جانبه از سوی رژیم بعث مواجه شد اما با این وجود، نیروهای نظامی به سرعت خود را بازسازی کرده و مهیای دفاع از کشور شدند.

سردار سید رحیم صفوی با اشاره به مقدمات جنگ تحمیلی می گوید: «نظام‌ نوپای‌ جمهوری اسلامی در آغاز جنگ‌ تحمیلی‌ از وضعیت‌ مطلوبی برخوردار نبود. نه‌ ارتش‌ و نه‌ سپاه‌ آمادگی‌ یک‌ جنگ‌ تمام‌ عیار کلاسیک‌ را نداشتند. بنی‌صدر هم که‌ با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ هفت‌ ماه‌ از حکم‌ او در سمت‌ فرماندهی کل‌ قوا می‌گذشت‌، با توجه‌ به‌ افکار و اهداف‌ گروهک‌های‌ ضد انقلاب‌ در تضعیف‌ نهادهای‌ انقلابی‌، هیچ‌ تلاشی‌ در تقویت‌ و انسجام‌ نیروهای‌ مسلح‌ نکرد و در حالی‌ که‌ رژیم بعث و استکبار جهانی‌ در تدارک‌ و مهیا ساختن‌ یک‌ حمله‌ سنگین‌ به‌ ایران‌ بودند، در داخل‌ کشور با توجه‌ به‌ همه‌ هشدارها و تذکراتی‌ که‌ به‌ شخص‌ رئیس‌جمهور داده‌ شد، این‌ هشدارها به‌ نتیجه‌ نرسید و جنگ‌ در شرایطی آغاز گشت‌ که‌ هرگز آمادگی‌ رزمی‌ در قوای‌ نظامی‌ وجود نداشت‌.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا