اخذ 21 سند مالکیت اماکن مذهبی در گچساران


اخذ 21 سند مالکیت اماکن مذهبی در  گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: 21 سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال 1400 با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان گچساران اخذ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «ابراهیم قاسمی» در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام گفت: سند مالکیت اماکن مذهبی شهرستان گچساران در پنج ماهه اول سال 1400 با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان گچساران اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، سند دار کردن اماکن مذهبی‌ موقوفات شهرستان است که هر ساله این اقدام در جهت حفظ و صیانت از اماکن مذهبی و موقوفات انجام می شود.

وی با بیان اینکه باید مالکیت این مراکز مردمی و خیریه مشخص شود، اظهار کرد: رفع تعارضات و حفظ بیت المال و نیات واقفان، ماموریت مهمی است که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و این اخذ سند به حل مشکلات از این قبیل کمک می‌کند.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در راستای شناسایی، احیا و ساماندهی موقوفات و اماکن مذهبی، از کلیه شهروندان که هر گونه اسناد وقفی شامل، وقف‌ نامه، حبس‌ نامه، وصیت‌ نامه و هِبه‌ نامه‌ای در اختیار دارند که دال بر وقفیت ملک یا املاکی دارد، دعوت می کند تا با تحویل اسناد مذکور به اداره اوقاف گچساران، در اجر معنوی این کار و صیانت از سنت نبوی وقف شریک باشند.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط