گروه‌های کاری ویژه برای ایجاد ثبات در بازار خراسان جنوبی تشکیل شود


گروه‌های کاری ویژه برای ایجاد ثبات در بازار خراسان جنوبی تشکیل شود

ملانوری گفت: سه گروه کاری ویژه برای ایجاد ثبات و پایداری در بازار خراسان جنوبی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۷ شهریور) در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: در حوه تأمین کالاهای اساسی در استان و نیاز مردم مشکل خاصی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی استان به اندازه ای است که نیازهای استان را مدیریت کنیم، افزود: از ابتدای امسال حجم توزیع کالای اساسی در خراسان جنوبی نسیبت به دوره مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته اشت.

ملانوری با اشاره به مشکلاتی که اواخر سال گذشته در بحث ذخیره گندم داشتیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت و اقداماتی که در زمینه خرید، حمل و ذخیره سازی گندم انجام شد، شرایط مدیریت شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط استان و وجود مرغ گرم، نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست اما برای تأمین و توزیع مرغ منجمد نیز آمادگی داریم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه پیشنهاد داد: سه گروه کاری با عناوین برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت دهی به سمت حمایت از مصرف کننده و نیز برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره سازی کالاهای اساسی شکل بگیرند.

به گفته وی در این گروه های کاری با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان در هر حوزه، برای تنظیم بازار برنامه ریزی می کنیم.

ملانوری با تأکید بر این که در برخی مواقع، بسته به شرایط، برای تنظیم بازار به شکل اقتضایی عمل کرده ایم، گفت: ما باید با تغییر شیوه های مدیریتی در بحث تنظیم بازار به گونه ای اقدام نماییم که در بازار به ثبات و پایداری برسیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از این اقدام این است که با هر تغییر و نوسانی، بازار با افت جدی مواجه نشود.

ملانوری ادامه داد: ما در بحث تنظیم بازار باید به گونه ای اقدام کنیم که هم تولید کننده حمایت شده، بدون دغدغه و با خیال راحت به تولید بپردازد و هم مصرف کننده توان خرید داشته باشد.

به گفته وی با راه اندازی آن سه گروه کاری پیشنهادی، با استفاده از ظرفیت های مختلف در تولید محصولات دامی، کشاورزی، طیور و ...به پایداری می رسیم و با ایجاد ثبات در بازار، مصرف کننده امکان خرید راحت‌تر را خواهد داشت.

ملانوری افزود: در بحث حمل و نقل و ذخیره سازی هم باید علاوه بر دستگاه های اجرایی، با حمایت از شرکت های حمل و نقل از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با کمک به تکمیل کشتارگاه های نیمه تمام، از توان این فضاها نیز می‌توان در بحث ذخیره سازی استفاده کنیم.

وی در ادامه به همراهی مرغداران در تأمین مرغ و تخم مرغ استان اشاره کرد و گفت: این همراهی سبب شد که قیمت ها رشد صعودی نداشته باشند و قیمت ها الان در استان مناسب باشند.

ملانوری تأکید کرد: باید با ادامه این روند تعاملی، کمک کنیم بازار استان ثبات خود را از دست ندهد.

استاندار خراسان جنوبی از اقدامات استان در بحث تأمین نهاده های دامی گفت و تصریح کرد: چنانچه لازم باشد برای تأمین نهاده های مورد نیاز استان در سطح ملی پیگیری ها ادامه خواهد یافت.

به گفته وی؛ در بحث خرید دام مازاد دامداران و عشایر هم توقع این است که حرکت جهادی با شتابی صورت گیرد و همچنین به حفظ ذخایر دام مولد نیز توجه شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!