1001 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند


1001 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روستاهای استان همه مدارس زیر 15 نفر دانش آموز در سال تحصیلی جدید که هزار و یک مدرسه با سه هزار و 370 کلاس است به صورت حضوری آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۷ شهریور ماه) در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از تلاش های مداوم و شبانه روزی کادر درمان، پرستاری، خدماتی و دستگاه های متولی مقابله و نظارتی با کرونا، گفت: شرایط و وضعیت نسبی امروز استان حاصل تلاش های سخت و طاقت فرسا به صورت جمعی و بی وقفه است و نباید با عادی انگاری و بی تفاوتی دوباره شرایط را سخت تر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کاهش شیوع کرونا، کاهش بستری ها و مرگ و میر کرونایی در استان را خبر خوشی برای مردم دانست و تاکید کرد: میانگین رعایت پروتکل ها در استان به ۷۷ درصد رسیده و باید تلاش کنیم تا به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: تلاش کنیم تا شهرهای به وضعیت نارنجی هم به زرد و آبی و به سمت شرایط بهتری برگردند تا زمینه برای واکسیناسیون و فعالیت همه گروه های کاری فراهم شود.

کلانتری تاکید کرد: برای کاهش شیوع و بستری ها، مرگ و میر و قطع زنجیره کرونا، همچنان رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی، نمونه گیری و واکسیناسیون اولویت های اصلی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با توجه به اینکه مراکز بیشتری برای تزریق واکسن در استان فعال کردیم و تعداد ظرفیت واکسن به طور روزانه به ۳۰ هزار دز رسیده و موضوع عملکردی واکسیناسیون مطرح شد، متقاضی افزایش واکسن بیشتری برای استان هستیم.

وی با بیان اینکه، تاکنون نظارت های کرونایی در استان به خوبی صورت گرفته، گفت: تا زمانی که کرونا وجود دارد، بازرسان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در همه دستگاه های اجرایی، ادارات، صنوف و بنگاه های مختلف اقتصادی نظارت می کنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه، خط قرمز ما رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، بر کنترل و نظارت بیشتر بر هرگونه مراسمات در استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی به جد پایبند به اجرای کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بوده و در این زمینه پیش قدم باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی مدارس هم گفت: تصمیم کلی با ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است.

وی گفت: در روستاهای استان همه مدارس زیر ۱۵ نفر دانش آموز در سال تحصیلی جدید که هزار و یک مدرسه با سه هزار و ۳۷۰ کلاس است به صورت حضوری آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور