دلایل و عواقب انتظار کوفی صفتانه


دلایل و عواقب انتظار کوفی صفتانه

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه برای بررسی علل عاشورای حسینی باید در امام شناسی تبحر بیابیم، گفت: اگر با فساد مبارزه نشود همچون زخم بستر همه جامعه را می‌گیرد و نهایتا مثل کوفه سال 61 دست به قتل و کشتار امام معصوم (ع) می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره عللی که به عاشورای حسینی انجامید، اظهار کرد: برای بررسی این علل باید در امام شناسی تبحر بیابیم و پایگاه ماورایی امام معصوم (ع) را بشناسیم تا بدانیم نهضت عظیم عاشورا به دست امام معصوم (ع) رقم خورده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در گام بعد باید بررسی کنیم چه چیز باعث شد جامعه اسلامی تا به آن جا سقوط کند که دست به قتل امام زمان خود بزند؛ جنایتی که در فاصله 20 سال بعد از شهادت امیرالمومنین (ع) واقع شد در حالی که کوفه مقر حکومت امام علی (ع) بود و مردم کوفه در طی چهار و سال و اندی حکومت آن حضرت (ع) بزرگوارانه ترین رفتارها را از مولای متقیان (ع) شاهد بودند.

وی تاکید کرد: بررسی این علل و عوامل است که کمک می کند که جامعه ما به عنوان منتظران امام زمان (عج)، با بی خیالی و بی توجهی به قهقرایی که کوفیان رفتند، مبتلا نشده و آن فاجعه را تکرار نکند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه عوامل متعددی در کوفی صفتی تاثیر دارد، گفت: یکی از اصلی ترین این دلایل، شایعه‌پذیری جامعه بود، جامعه شایعه پذیر نمی تواند حقیقت را درک کند و در غبار فتنه ها سقوط کرده و کارش به جایی می رسد که امام زمان خود را به قتل می رساند. برای همین است که امروز هم دشمنان درصدد هستند در جامعه اسلامی شایعات را دامن بزنند.

وی تاکید کرد: دومین عامل نمک‌ناشناسی مردم در جامعه است اینکه خدمات و خوبی ها دیده نشود اما تا یک جا قصور و مشکلی بود، بُلد و پررنگ شود، چنان که رسانه های دشمن خدمات را نمی بینند و حتی یک فریم از آنها را منعکس نمی کنند اما اگر جایی مشکلی بروز کند آن را برجسته می کنند!

این کارشناس و سخنران مذهبی با بیان اینکه رواج فساد و فحشاء نیز در ترویج کوفی صفتی در جامعه منتظر موثر است، اضافه کرد: اگر با فساد مبارزه نشود همچون زخم بستر همه جامعه را می گیرد و نهایتا مثل کوفه سال 61 دست به قتل و کشتار امام معصوم (ع) می زند چراکه امام حسین (ع) را مانع اهداف و مقاصد شوم و مفسدانه خود می دیدند.

وی با اشاره به ویژگی های ملت امام حسین (ع) در جامعه منتظر امام عصر (عج)، خاطرنشان کرد: ملت امام حسین (ع) باید هوشیار، بیدار و بیدارگر، جهادی، مقاوم، بی توقع و ولایتمدار باشد، ملتی که سخت ترین کارها را بر عهده می گیرد تا اسباب آسایش دیگر ملت ها را فراهم کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)