کانون امام حسن مجتبی (ع) از برترین های فهمای 99 در جنوب کرمان 


کانون امام حسن مجتبی (ع) از برترین های فهمای 99 در جنوب کرمان 

یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان که در دومین رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه برتر رواق نمایش شد، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: تعداد قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در منطقه جنوب کرمان ذیل ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد آنها روستاها قرار دارند.


رویداد ملی فهما یکی از برنامه های شاخص ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی است که در زیست بوم مجازی بچه های مسجد برگزار می شود و حضور کانون ها مخصوصا در ایام کرونا که فعالیت های جمعی و حضوری آنها به نوعی محدود و کم رنگ شده، در این رویداد ملی موجب رشد و پویایی آنها شده است.


اولین رویداد ملی فهما در سال ۹۸ و دومین رویداد ملی فهما نیز سال گذشته تحت عنوان ایران قوی برگزار شد، امسال نیز پس از تجربه برگزاری اولین و دومین رویداد ملی فهما، سومین رویداد ملی با عنوان توان به مردم در حال برگزاری است.


این رویدادها با هدف مشارکت، دیده شدن فعالیت ها و برنامه، تبادل تجربیات، انگیزه بخشی برای رقابتی سالم، ارزیابی فعالیت کانون ها و همچنین هماهنگی و انسجام در برنامه های آنها برگزار می شوند.


کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان نیز همچون سایر کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور در این رویدادهای ملی فهما حضور یافته و گزارش عملکرد فعالیت ها و برنامه های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده و حائز رتبه برتر فهما شده اند.

یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان که در دومین رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه برتر رواق نمایش شد، کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب است.


بنا بر این گزارش خبرگزاری شبستان با مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) پیرامون فعالیت های این کانون گفت و گو کرد.


«رسول سنجری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) سال گذشته و در دومین رویداد ملی فهما، جزء ۵ کانون برتر استانی در رواق نمایش قرار گرفت چرا که بیشترین فعالیت ما در رواق نمایش بود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب افزود: همچنین توانست رتبه اول رواق نمایش را در سطح شهرستان رودبار جنوب کسب کند و بر همین اساس از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تجلیل شد.


وی تاکید کرد: زیست بوم مجازی بچه های مسجد در شرایطی که کرونا فعالیت های آموزشی کانون ها را مختل کرده توانست فضایی را فراهم کند تا اعضای کانون ها در دوره های آموزشی مختلف شرکت کرده و مهارت کسب کنند.

سنجری یادآور شد: پس از تاسیس محور برنامه ها و فعالیت های خود را بر انجام برنامه های فرهنگی و هنری قرار داد تا از این طریق نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کرده و هنرمندانی متعهد و مسجدی تربیت کند.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب بیان کرد: یکی از فعالیت های کانون در حوزه هنر که توانست نظر نوجوانان و جوانان را به فعالیت های مسجد محور کانون جلب کند، راه اندازی گروه نمایش امام حسن مجتبی (ع) بود.


وی ابراز کرد: این گروه نمایش متشکل از ۳۰ نفر بازیگر در رده های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و چند پیرغلام ۶۰ ساله است که در ایام فاطمیه و محرم تعزیه و نمایش آئینی برپا می کند و در سایر مناسبت ها همچون اعیاد مذهبی نیز توسط این گروه، نمایش طنز اجرا می شود.


سنجری اضافه کرد: گروه نمایش امام حسن مجتبی (ع) در سال ۹۲ کار خود را با اجرای تعزیه شهادت حضرت رقیه (س) آغاز کرد که این سوگ نمایش مورد اقبال عمومی قرار گرفت.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب خاطرنشان کرد: بزرگترین نمایشی که هر ساله توسط این گروه نمایش اجرا می شد، تعزیه روز عاشورا و شام غریبان بود که افرادی از روستاها و شهرهای دور و نزدیک برای تماشای آن می آمدند و می توان گفت که بالغ بر ۳ هزار نفر نظاره گر این تعزیه بودند.


وی ادامه داد: متاسفانه با شیوع کرونا وضعیت به گونه ای شد که ۲ سال است موفق به برپایی تعزیه نشدیم و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد نابودی این ویروس باشیم تا بتوانیم برنامه ها و فعالیت های گروه نمایش را طبق روال همیشگی اجرا کنیم.


سنجری یادآور شد: علی رغم نبود امکانات و محدودیت ها اما از ابتدای شکل گیری گروه نمایش امام حسن مجتبی (ع)، درباره موضوعات نمایشنامه ها تحقیق و مطالعه می کنیم و گاهی نیز از تجارب کسانی که در جاهای مختلف کشور این برنامه ها را اجرا کرده اند و فیلم های آنها در فضای مجازی موجود است، استفاده می کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) رودبار جنوب اظهار کرد: امسال نیز در راستای شعار سومین رویداد ملی فهما مبنی بر «به توان مردم» سعی کردیم تا ظرفیت های مردمی را برای کمک به نیازمندان پای کار آوریم.


وی بیان کرد: بر همین اساس با جلب کمک های مومنانه مردم و خیرین تعداد یکهزار پرس غذای گرم پخت شده و در ایام محرم در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.


سنجری در خاتمه عنوان کرد: همچنین از آنجایی که در آستانه ماه مهر هستیم بنابراین قصد داریم با کمک بچه های مسجد و مردم لوازم التحریر و کیف مدرسه برای دانش آموزان نیازمند خریداری کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری